Czego się nauczysz?
- Nawigacji, poruszania się po interfejsie, podstaw narzędzi
- Wszystkich narzędzi służących do rzeźbienia
- Dowiesz się jak działają pędzle, poznasz ich rodzaje
- Stosowania podnarzędzi typu Mesh, Boolean, Transponse Master
- Importowania modeli z zewnętrznej biblioteki
- Maskowania, wygładzania, obracania, przesuwania, skalowania
- Praktycznej pracy w Subdivision
- Rzeźbienia przy pomocy Sculptris Pro oraz DynaMesh
- Korzystania z grup oraz poligonów
- Nakładania kolorów, stosowania materiałów oraz tekstur
- Wizualizacji oraz analizowania modelu
- Renderowania w Keyshot oraz w Substance Painter
- Dopracowywania modelu w Photoshopie
- Dowiesz się, jak produkować modele low poly za pomocą zRemesher
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs dla osób, które chcą rozpocząć modelowanie cyfrowe w programie wyznaczającym standardy w branży – Zbrush. To kompletna dawka wiedzy, idealna dla początkujących osób, które dopiero zaczynają przygodę z programem i chcą przejść od podstaw, po średnio zaawansowaną znajomość programu. To również idealne odświeżenie i uzupełnienie wiedzy dla osób, które już pracują w programie.
Podstawy Zbrush
Na początku kursu nauczysz się obsługi interfejsu programu Zbrush oraz poznasz jego podstawowe funkcje. Dostosujesz przepływ pracy, tak by swobodnie korzystać z programu. W tej części nauczysz się stosować Gizmo oraz importowania modeli 3d.
Następnie zaczniesz modelować swoje pierwsze projekty, począwszy od prostych brył głowy, po skomplikowane modele trójwymiarowych postaci czy modele zwierząt, które następnie możesz wykorzystać
tworząc grafiki na potrzeby gier komputerowych czy druku 3d. Podczas pracy nad modelami zobaczysz w jaki sposób korzystać z narzędzi w praktyce, tworząc własne prace.
Rzeźbienie
Oprócz podstawowego rzeźbienia opanujesz wiele zaawansowanych technik, dzięki którym dopracujesz modele o dodatkowe elementy, który znacznie uatrakcyjnią Twoją grafikę. Poznasz sposoby tworzenia powierzchni, nakładania materiałów i tekstur oraz ustawienia świateł. W kursie omówimy ważne techniki rzeźbienia oraz metody malowania i teksturowania modelu.
Poznasz również popularne zestawy pędzli i alf, które możesz użyć, aby dodać fantastyczne szczegóły skóry i pomalować dowolny projekt. Nauczysz się stosować historię, dzięki czemu będziesz w stanie cofnąć wprowadzone zmiany o wiele kroków. Zobaczysz czym różni się poruszanie w move, a infinite depth.
Wiedza narzędziowa
W czasie12 godzin kursu poznasz nie tylko podstawowe zagadnienia i narzędzia. Twoja wiedza zostanie wzbogacona o wiele bardziej zaawansowanych wiadomości, jak stosowanie funkcji Sculptris Pro i stosowania pędzla typu Snake Hook. Aktywujesz funkcje DynaMesh, która wprowadzi wiele usprawnień do procesu rzeźbienia i łączenia obiektów. W kursie omówione zostaną niezbędne elementy programu, od zSpheres przez DynaMesh, gdzie pokażemy Ci jak możesz wyrzeźbić własne modele low poly. Ponadto zobaczysz jak tworzyć zmiany w modelu stosując funkcje Live Boolean.
Teksturowanie i rendering
W kursie oprócz samego rzeźbienia poznasz narzędzia i funkcje służące do nakładania tekstur oraz kolorów. Dowiesz się jak aplikować materiały, jak malować z użyciem funkcji SpotLight oraz jak używać NoiseMaker. Po tych zabiegach dokonasz renderowania wykorzystując rożne metody Zbrusha, jak Keyshot czy Substance Painter.
Dokonasz wizualizacji obiektu oraz jego analizy przed końcowym renderingiem. Wyeksportujesz model przy pomocy funkcji 3d print oraz do formatu FBX. W końcowym etapie dopieścisz tworzony projekt eksportując go do Photoshopa.
Dlaczego Zbrush?
ZBrush to oprogramowanie do cyfrowego modelowania, które zdobywa dużą popularność w rzeźbieniu trójwymiarowej grafiki. Dzięki eleganckiemu interfejsowi i potężnemu zestawowi narzędzi jest używany przez największe studia filmowe, telewizyjne oraz twórców gier na całym świecie.
Myśląc o klasycznym modelowaniu lub animacji pierwszą myślą będzie wybór 3ds Maxa, Blendera lub Cinema 4d. Jednak w większości przypadków konieczne będzie również przejście przez proces rzeźbienia. I w tym wypadku Zbrush sprawdzi się idealnie, ponieważ został stworzony z myślą o rzeźbieniu realistycznych modeli. Na tle konkurencji wygrywa tym, że posiada wiele przydatnych funkcji oraz narzędzi, które pozwolą wydobyć z modelu najdrobniejsze detale.
Ala –
Autor świetnie wyjaśnia wszystkie narzędzia programu. Dobrze tłumaczone. Świetny stosunek ceny do ilości wiedzy. Kurs to 12 godzin wiec parę wieczorów nauki.