Wyprzedaż
1 Ocena

Kurs Zbrush kompendium

99 84

Naucz się niezbędnych technik pracy w programie Zbrush. Poznaj program rok po kroku, od interfejsu po stworzenie wysokiej jakości postaci.

Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 12 godzin

Czego się nauczysz?

  • Nawigacji, poruszania się po interfejsie, podstaw narzędzi
  • Wszystkich narzędzi służących do rzeźbienia
  • Dowiesz się jak działają pędzle, poznasz ich rodzaje
  • Stosowania podnarzędzi typu Mesh, Boolean, Transponse Master
  • Importowania modeli z zewnętrznej biblioteki
  • Maskowania, wygładzania, obracania, przesuwania, skalowania
  • Praktycznej pracy w Subdivision
  • Rzeźbienia przy pomocy Sculptris Pro oraz DynaMesh
  • Korzystania z grup oraz poligonów
  • Nakładania kolorów, stosowania materiałów oraz tekstur
  • Wizualizacji oraz analizowania modelu
  • Renderowania w Keyshot oraz w Substance Painter
  • Dopracowywania modelu w Photoshopie
  • Dowiesz się, jak produkować modele low poly za pomocą zRemesher

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs dla osób, które chcą rozpocząć modelowanie cyfrowe w programie wyznaczającym standardy w branży – Zbrush. To kompletna dawka wiedzy, idealna dla początkujących osób, które dopiero zaczynają przygodę z programem i chcą przejść od podstaw, po średnio zaawansowaną znajomość programu. To również idealne odświeżenie i uzupełnienie wiedzy dla osób, które już pracują w programie.

Podstawy Zbrush

Na początku kursu nauczysz się obsługi interfejsu programu Zbrush oraz poznasz jego podstawowe funkcje. Dostosujesz przepływ pracy, tak by swobodnie korzystać z programu. W tej części nauczysz się stosować Gizmo oraz importowania modeli 3d.

Następnie zaczniesz modelować swoje pierwsze projekty, począwszy od prostych brył głowy, po skomplikowane modele trójwymiarowych postaci czy modele zwierząt, które następnie możesz wykorzystać
tworząc grafiki na potrzeby gier komputerowych czy druku 3d. Podczas pracy nad modelami zobaczysz w jaki sposób korzystać z narzędzi w praktyce, tworząc własne prace.

Rzeźbienie

Oprócz podstawowego rzeźbienia opanujesz wiele zaawansowanych technik, dzięki którym dopracujesz modele o dodatkowe elementy, który znacznie uatrakcyjnią Twoją grafikę. Poznasz sposoby tworzenia powierzchni, nakładania materiałów i tekstur oraz ustawienia świateł. W kursie omówimy ważne techniki rzeźbienia oraz metody malowania i teksturowania modelu.

Poznasz również popularne zestawy pędzli i alf, które możesz użyć, aby dodać fantastyczne szczegóły skóry i pomalować dowolny projekt. Nauczysz się stosować historię, dzięki czemu będziesz w stanie cofnąć wprowadzone zmiany o wiele kroków. Zobaczysz czym różni się poruszanie w move, a infinite depth.

Wiedza narzędziowa

W czasie12 godzin kursu poznasz nie tylko podstawowe zagadnienia i narzędzia. Twoja wiedza zostanie wzbogacona o wiele bardziej zaawansowanych wiadomości, jak stosowanie funkcji Sculptris Pro i stosowania pędzla typu Snake Hook. Aktywujesz funkcje DynaMesh, która wprowadzi wiele usprawnień do procesu rzeźbienia i łączenia obiektów. W kursie omówione zostaną niezbędne elementy programu, od zSpheres przez DynaMesh, gdzie pokażemy Ci jak możesz wyrzeźbić własne modele low poly. Ponadto zobaczysz jak tworzyć zmiany w modelu stosując funkcje Live Boolean.

Teksturowanie i rendering

W kursie oprócz samego rzeźbienia poznasz narzędzia i funkcje służące do nakładania tekstur oraz kolorów. Dowiesz się jak aplikować materiały, jak malować z użyciem funkcji SpotLight oraz jak używać NoiseMaker. Po tych zabiegach dokonasz renderowania wykorzystując rożne metody Zbrusha, jak Keyshot czy Substance Painter.

Dokonasz wizualizacji obiektu oraz jego analizy przed końcowym renderingiem. Wyeksportujesz model przy pomocy funkcji 3d print oraz do formatu FBX. W końcowym etapie dopieścisz tworzony projekt eksportując go do Photoshopa.

Dlaczego Zbrush?

ZBrush to oprogramowanie do cyfrowego modelowania, które zdobywa dużą popularność w rzeźbieniu trójwymiarowej grafiki. Dzięki eleganckiemu interfejsowi i potężnemu zestawowi narzędzi jest używany przez największe studia filmowe, telewizyjne oraz twórców gier na całym świecie.

Myśląc o klasycznym modelowaniu lub animacji pierwszą myślą będzie wybór 3ds Maxa, Blendera lub Cinema 4d. Jednak w większości przypadków konieczne będzie również przejście przez proces rzeźbienia. I w tym wypadku Zbrush sprawdzi się idealnie, ponieważ został stworzony z myślą o rzeźbieniu realistycznych modeli. Na tle konkurencji wygrywa tym, że posiada wiele przydatnych funkcji oraz narzędzi, które pozwolą wydobyć z modelu najdrobniejsze detale.

Wprowadzenie
Co to jest ZBrush
Ustawienia tableta

 

Zbrush szybki start
Poruszanie się w ZBrushu
Ładowanie narzędzi a otwieranie projektów
Nauka interface
Nawigowanie w 3D przestrzeni
Skróty
Używanie Gizmo
Gizmo w praktyce
Używanie cofania w historii
Praca z kamerą
Importowanie 3D modeli

 

Rzeźbienie
Najczęściej używane pędzle
Używanie narzędzi w pędzlach
Używanie symetrii
Kontrolowanie wielkości pędzla
Wygładzanie modeli
Odwrotny efekt w pędzla
Praca z trybem alfa
Używanie „xtractor” pędzla
Rzeźbienie z cofaniem historii
Poruszanie się z „infinite depth”
Używanie „DecoCurve” pędzla
Używanie pędzla z opcją „back and forth”

 

Używanie narzędzi i podnarzędzi
Praca z subnarzędziami
Dodawanie nowych narzędzi i podnarzędzi
Rozdzielanie subnarzędzi
Łączenie subnarzędzi
Używanie Mesh pędzli
Tworzenie własnych Mesh pędzli
Używanie pędzla Curve
Wyciąganie nowych kształtów
Używanie Live Boolean
Generowanie Boolean Mesh
Używanie Transpose Master
Tworzenie tekstu
Używanie folderów

 

Tworzenie modeli z ZSpheres
Tworzenie Zsphere modeli
Używanie zwierzaków z ZeeZoo bibloteki
Konwertowanie Zshperes na geometrię
Używanie ZSketch

 

Zaznaczanie masek oraz grup poligonów
Zaznaczanie części obiektów
Tworzenie masek
Tworzenie grup poly
Maskowanie grup poly oraz wybrane podpowiedzi
Generowanie masek poprzez „topology”
Rozdzielanie ukrytych masek oraz poly grup
Maskowanie dwóch obiektów
Maskowanie przez kolory

 

Używanie pędzla ZModeler
Zmodeler wprowadzenie
Umieszczanie oraz usuwanie krawędzi
Zamykanie szczelin
Wyciąganie elementów twarzy
Mostowanie szczelin oraz krawędzi
Split point
Rozdzielanie punktów

 

Używanie Subdivision
Rozdzielanie modelu
Rzeźbienie na subdivision modelu
Limity subdivision opcji
Używanie Dynamic Subdivision
Zaokrąglanie krawędzi

 

DynaMesh
Aktywowanie DynaMesh
Rzeźbienie z DynaMesh
Łączenie obiektów z DynaMesh
Limity DynaMesh

 

Używanie Sculptris Pro
Aktywowanie Sculptris Pro
Rzeżbienie a Rzeźbienie Pro
Używanie pędzli typu Snake Hook w Scupltris Pro

 

Malowanie materiałów i tekstur
Aplikowanie materiałów
Koloro malowania
Warstwowanie w UV
Konwertowanie między kolorem a teksturą
Malowanie z SpotLight
Używanie NoiseMaker
Importowanie modeli z tekstur mapami

 

Edytowanie modeli
Usuwanie części modeli
Tworzenie odbicia lustrzanego w modelu
Praca z ClayPolish
Malowanie z trybem Alfa
Używanie Clip and Trim pędzli
Odwracanie i podwajanie powierzchni
Używanie Deformers
Poprawianie i dodawanie kolorów
Dzielenie modeli
Jak rzeźbić i malować na UV warstwie
Używanie EdgeLoop
Używanie PaintFade

 

Wizualizacja oraz analizowanie modeli
Wizualizowanie grubości ściany
Kalkulowanie wielkości oraz spadku powierzchni
Sprawdzanie analizy modelu
Renderowanie z filtrami

 

Eksportowanie pracy z ZBrusha
Używanie 3D Print exporter
Eksportowanie do FBX formatu
Używanie standardowych opcji eksportu

 

Praktyczne projekty
Twarda powierzchnia – wprowadzenie
ZRemesher
Dodawanie detali
Eksport do FBX oraz Keyshota
Renderowanie w Keyshot
Renderowanie w Substance Painter
Końcowe poprawianie renderu w Adobe Photoshop

  1. Ala

    Autor świetnie wyjaśnia wszystkie narzędzia programu. Dobrze tłumaczone. Świetny stosunek ceny do ilości wiedzy. Kurs to 12 godzin wiec parę wieczorów nauki.

Dodaj ocenę