Czego się nauczysz?
Jeśli interesujesz się modelowaniem 3D i teksturowaniem na potrzeby gier, animacji lub projektowania architektonicznego to umiejętność tworzenia scen na podstawie zdjęć może być przydatna w Twojej pracy. W kursie zobaczysz jak wykorzystać program Blender oraz Photoshop do stworzenia modelu na podstawie zdjęcia.
Wykonasz w pełni trójwymiarowy model interfejsu audio, bazując na zwykłej fotografii. Oznacza to, że nie będziesz tworzyć wymyślonego obiektu z głowy. Pobierzesz teksturę, kształt oraz zwymiarujesz obiekt, wzorując się na statycznej fotografii. W efekcie czego otrzymasz trójwymiarowy model w skali 1:1. Jednak na stworzeniu statycznego modelu Twoja praca się nie skończy. W kolejnym rozdziale zobaczysz jak dokonać animacji sceny, operując kamerami w programie After Effects z dodatkiem VideoCopilot.
- Jak poprawić zdjęcia w Photoshopie
- Jak przerzucić fotki z Photoshopa do Blendera
- Jak węzły mogą ułatwić prace w Blenderze
- Jak dodawać, grupować, mieszać i łączyć węzły
- Jak modelować precyzyjne i skomplikowane obiekty
- Jak utworzyć środowisko dla modelu
- Jak ustawić opcje renderingu oraz dodać ruchome kamery
- Jak współpracować z Photoshopem i Blenderem
- Jak stworzyć animację całej sceny w Afterze
- Jak wykorzystać dodatek VideoCopilot w Afterze
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla każdego kto chce zdobyć umiejętności tworzenia wysokiej jakości fotorealistycznych scen
- Dla osób średnio zaawansowanych, które opanowały już podstawy i sprawne poruszanie się po programie
Odwzorowanie modelu ze zdjęcia
W kursie zobaczysz sposoby pracy ze statycznym zdjęciem. Przerzucisz je do programu Blender i umieścisz na wymodelowanym obiekcie. Fotografia pomoże Ci w utworzeniu tekstury, dzięki temu uzyskasz realistyczną powierzchnię projektu. Stworzysz obiekty pobierając wymiary oraz kształty z fotografii. Odwzorujesz również środowisko w jakim znajduje się model korzystając z opcji environment texture. Dzięki temu utworzysz trójwymiarowe pomieszczenie gdzie było robione zdjęcie.
Materiały i rendering
Jak pewnie wiesz program Blender posiada wiele opcji wspomagających teksturowanie. Jednak w tym kursie spróbujemy wykorzystać teksturę, pobraną ze zdjęcia. Dlatego też w programie Photoshop dokonasz wyodrębnienia poszczególnych części z powierzchni zdjęcia, by następnie przerzucić je do Blendera jako osobne materiały. W Blenderze oczywiście dopieścisz uzyskane materiały, manipulując światłem i opcjami renderowania.
Węzły
Zobaczysz co to są i jak działają węzły w Blenderze. Dzięki nim ułatwisz sobie pracę przy skomplikowanym nakładaniu tekstur oraz materiałów. Pokażemy Ci jak dodawać węzły, jak je grupować oraz miksować. Mapowanie tekstur to jedna z przydatniejszych umiejętności, która warto znać.
Animowany interfejs
W trakcie tego kursu stworzysz realistyczny produkt zaczynając od organizacji projektu, po modelowanie głównych brył oraz najmniejszych detali jak przełączniki czy podkładki pod śrubki. Kurs zamyka rozdział na temat tworzenia animacji w programie After Effects. W efekcie czego uzyskasz realistycznie wyglądający model wraz z ruchomą sceną.