Czego się nauczysz?
Zobacz jak od podstaw powstaje profesjonalna scena 3d. Razem z kursem stworzysz trójwymiarowe wnętrze studia muzycznego wraz z instrumentami. Jeśli jesteś grafikiem poszukującym nowych technik tworzenia niesamowitych scen, ten kurs z pewnością będzie dla Ciebie ciekawą propozycją.
- Modelowanie
Błyskawicznie stworzysz dowolny obiekt - Oświetlenie
Nauczysz się oświetlać scenę - Edycja
Edytować obiekty za pomocą modyfikatorów - Materiały
Dobierzesz właściwości tekstury - Render
Używać silnika Mental Ray - Wizualizacja
Kompletny projekt od A do
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o 3ds Maxie
- Dla osób, które znają już podstawy programu
- Dla każdego fana 3ds Maxa, który chce tworzyć fotorealistyczne wizualizacje
Modelowanie
W pierwszym etapie przygody z tworzeniem instrumentów oraz studia muzycznego zaczniesz od modelowania poszczególnych obiektów. Zaprojektujesz przestrzeń studia oraz różnego rodzaju obiekty jak gitara, wzmacniacze, perkusja oraz statywy.
Oczywiście modelowane bryły nie mogą wyglądać na amatorszczyznę, dlatego zobaczysz jak za pomocą szlifowania detali można dodać realizmu do projektowanych elementów. Przekonasz się, że stworzenie nawet najbardziej wymyślnego kształtu w programie 3ds Max nie jest takie trudne. Dodasz rożnego rodzaju wcięcia, wypukłości, wgłębienia, zniekształcenia, wygładzenia.
Teksturowanie
Następnie przejdziesz do nakładania tekstur, kolorów oraz materiałów. Tutaj popracujesz z editor materials wybierając odpowiednie właściwości tekstury w zależności od typu obiektu. Zdecyduj czy chcesz dodać tkaninę, metal, skórę czy drewno. Zobaczysz jak wpłynąć na parametry poszczególnej tekstury dodając do niej szum, blask, miękkość. W teksturowaniu pomoże Ci jeden z popularniejszych silników: Mental Ray.
Oświetlenie oraz kamery
Kolejny etap na drodze do uzyskania fotorealistycznego wnętrza to ustawienie oświetlenia oraz kamer. Dowiesz się jak oświetlić pojedynczy obiekt oraz całe pomieszczenie. Dodasz do światła filtry barwne zmieniając jego charakterystykę, nauczysz się kontrolować ekspozycję manipulując światłem. W parze z ustawieniem świateł idzie również wybór i rozmieszczenie widoku kamer. Wybierzesz odpowiedni punkt widzenia ustawiając perspektywę kamery, dobierzesz głębię ostrości oraz parametry przysłony.
Rendering oraz Photoshop
Jeden z ostatnich etapów pracy w 3ds Maxie to rendering, który pozwala na wyciągnięcie ze sceny jeszcze większego realizmu. Ustawisz render w taki sposób, by wyciągnąć jak najwięcej detali. Po skończonym procesie renderingu, przeniesiesz swój projekt do Photoshopa gdzie pobawisz się narzędziami kolorystycznymi oraz ciekawymi filtrami.