Czego się nauczysz?
Nasz kurs wideo poprowadzi Cię krok po kroku przez naukę narzędzi, interfejsu, techniki modelowania, teksturowanie, nakładanie oświetlenia oraz operowanie kamerami za pomocą dostępnych funkcji w Blenderze. Z prostej bryły wymodelujesz ciekawe obiekty i urozmaicisz je w najdrobniejsze detale. Nawet jeśli nigdy nie pracowałeś z tym programem, to nic straconego, ponieważ kurs omawia podstawowe zagadnienia związane z tworzeniem fotorealistycznych, trójwymiarowych scen.
- Siatki
Modelowanie przy użyciu siatki obiektu - Materiały i tekstury
Zobacz jak nakładać i mapować tekstury na powierzchnie - Obiekty
Obracanie, konwertowanie, zaznaczanie, edycja obiektów - Obiekty inteligentne
Dzięki nim w szybki sposób możesz utworzyć mockupy - Kamery i oświetlenie
Manipuluj w scenie oświetleniem oraz ustawieniem kamer - Modyfikatory
Naucz się pracować z modyfikatorami przy tworzeniu obiektów
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla osób, które chcą poznać Blendera od podstaw
- Dla wszystkich, którzy chcą sobie „odświeżyć” Blendera
Podstawy interfejsu
Razem z tym poradnikiem przebrniesz przez cały proces konfigurowania i poznania interfejsu oraz dostępnych narzędzi. Zobaczysz jak stosować siatkę w modelowaniu, dowiesz się jakie są rodzaje krzywych, jak skalować iedytować obiekty oraz tworzyć scenę wokół głównego obiektu. Dodatkowo nauczysz się używać pomocniczych obiektów, jak kursor czy manipulator 3D. Dowiesz się co to są modyfikatory oraz extrudowanie.
Tekstury i kamery
Następny etap nauki, to praca z materiałami oraz nakładanie tekstur i kolorów. Zobaczysz jak stosować różnego rodzaju tekstury w zależności od ich właściwości. Oczywiście czym byłby fotorealistyczny model bez odpowiedniej manipulacji oświetleniem, gdzie poznasz rodzaje światła dostępne w Blenderze. Kolejny krok, to odpowiednie ustawienie kamer, gdzie pobawisz się głębią ostrości. Na sam koniec zobaczysz jak poprawnie wyrenderować całość utworzonej sceny.
Dlaczego warto poznać Blendera?
Blender jest jednym z czołowych programów wykorzystywanych do tworzenia obiektów 3d, fotorealistycznych scen, grafiki filmowej lub na potrzeby gier. Co warte zaznaczenia to fakt, że program jest zupełnie darmowy, przy czym swoimi funkcjami nie ustępuje swoim płatnym konkurentom. Stanowi doskonałą alternatywę dla 3ds Maxa. Jego silnik pozwala na wydajną pracę nawet na słabszych komputerach. Jeśli chcesz wejść w świat grafiki 3D, a przy tym nie masz pieniędzy na oprogramowanie, sprawdź darmowego Blendera.