Kurs Cinema 4d + Vray od podstaw

59

Poznaj podstawowe zasady tworzenia modeli oraz animacji za pomocą Cinema 4D

Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 4 godziny 30 minut

Czego się nauczysz?

Naukę zaczniesz od poznania interfejsu i zrozumienia narzędzi programu. Po zapoznaniu się z podstawami, przejdziesz do modelowania obiektów 3D na podstawie krzywych, obiektów i rzeźby. Dowiesz się jaka jest hierarchia obiektów, jakie są ich typy, jak je modyfikować i łączyć w bryły. Nauczysz się korzystania z oświetlenia, dodawania tekstur do modeli oraz animacji sceny. Dodatkowo stworzysz efekty cząsteczkowe oraz zobaczysz zasady rigowania szkieletu. W kursie stworzysz i wyrenderujesz kilka scen, a całość szkolenia zakończy poznanie znanego silnika V-ray.

  • Poznasz podstawy Cinema 4D
  • Zrozumiesz interfejs
  • Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi
  • Wymodelujesz obiekty 3d
  • Ustawisz kamery i światła
  • Nałożysz tekstury i materiały
  • Zastosujesz efekty cząsteczkowe
  • Ustawisz opcje renderowania
  • Popracujesz z silnikiem Vray

Dla kogo jest ten kurs?

  • Każdy, kto interesuje się trójwymiarową grafiką, animacją, modelowaniem i renderowaniem
  • Ten kurs jest przeznaczony dla początkujących, co oznacza, że nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie z programem

Fundamenty Cinema 4d

Cinema 4D to jeden z popularniejszych programów, stworzonych z myślą o projektowaniu grafiki 3d. Jednak często próba samodzielnego nauczenia się tego złożonego programu może okazać się trudnym zadaniem. Ten kurs wideo został przygotowany w taki sposób, abyś zaczynając zupełnie od zera, nauczył się wszystkich podstawowych narzędzi i umiejętności potrzebnych do tworzenia własnych projektów. Podczas prawie 5 godzinnego szkolenia nauczysz się wszystkiego co potrzebne, by rozpocząć przygodę z programem.

Różne typy projektów

W kursie stworzysz kilka, różnych projektów, dzięki czemu poznasz wszystkie narzędzia i możliwości pracy z programem. Utworzysz scenę w stylu low polly, statyczny model mockupu, wizualizację pokoju oraz animację z użyciem symulacji i efektów cząsteczkowych. Projekty są bardzo użyteczne i pozwolą Ci poznać większość najważniejszych technik pracy. Do kursu dołączone są wszystkie niezbędne pliki z projektami.

Poznaj silnik V-ray

Będąc przy nauce renderowania zostaniesz wprowadzony do popularnego silnika jakim jest V-ray. Na podstawie wizualizacji wnętrza poznasz jego możliwości i ustawisz wszystkie opcje tak, aby uzyskać najlepszą jakość generowanego obrazu. Znajomość silnika V-ray umożliwi Ci projektowanie dużych, trudnych, fotorealistycznych scen przy zachowaniu dobrej wydajności renderowania.

Uniwersalność technik

Zaprezentowane techniki w kursie mogą być również bardzo pomocne w modelowaniu wysokiej jakości wszelkiego rodzaju produktów i przedmiotów. Porady pokazane w kursie są uniwersalne i mają zastosowanie do większości wersji Cinema. Dodatkowo wszystkie wyuczone techniki można częściowo przenieść do innego oprogramowania 3D.

1. Interfejs – omówienie zakładek i paneli programu
2. Wprowadzenie do modelowania bazowego – tworzenie budynku w stylu low poly
3. Druga część modelowania za pomocą krzywych – render produktowy pod np. mockup
4. Animacja
5. Symulacja i efekty cząsteczkowe
6. Rigowanie postaci – tworzenie szkieletu w programie jak i za pomocą strony Mixamo
7. Oświetlenie – omówienie rodzai i typów punktów światła
8. Render – przedstawienie opcji/ustawień i efektów tak aby uzyskać najlepszą jakość generowanego obrazu
9. Wprowadzenie do silnika renderującego V-Ray
10. Dopełnienie informacji do V-Ray na podstawie wizualizacji wnętrza

Dodaj ocenę