1 Ocena

Kurs Google Tag Manager

59

Dowiedz się jak pracować z Google Tag manager i jak wdrożyć swoje pierwsze tagi marketingowe.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 2 godziny

Czego się nauczysz?

W tym kursie znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć, aby bez przeszkód zacząć korzystać z Menedżera tagów Google. Zostaniesz poprowadzony przez najważniejsze funkcje tego narzędzia w taki sposób, by samodzielnie wdrażać różne tagi. Przejdziesz przez etap poznania interfejsu Google Tag Manager, który dla wielu osób stanowi tajemnicę. Następnie opanujesz wdrożenie najpopularniejszych tagów, jak tagi Faebooka, Analytics czy Google Ads. Zobaczysz jak zintegrować witrynę opartą o WordPressa z GTM.

  • Zrozumiesz narzędzie Google Tag Manager
  • Nauczysz poruszać się po GTM
  • Zintegrujesz tagi z WordPressem
  • Wykorzystasz szablony tagów i zmiennych
  • Wdrożysz tag Google Analytics
  • Poznasz pojęcie zmiennych
  • Nauczysz się tworzyć reguły
  • Dodasz tagi Facebooka i Google Ads
  • Dodasz tagi z obrazem
  • Wdrożysz tag noindex
  • Nauczysz się debugować zmiany
  • Nauczysz się stosować system kontroli wersji

Dla kogo jest ten kurs?

  • Kurs będzie przydatny dla każdego marketera, który chce uprościć instalacje niezbędnych usług jak Analytics, Pixel Facebooka, Hotjar i wielu innych narzędzi
  • Menedżerów ds. Marketingu, którzy chcą testować i śledzić konwersje bez angażowania programistów

Początkowa konfiguracja

W tej sekcji poznasz podstawową obsługę Google Tag Managera, gdzie wyjaśnię Ci najważniejsze elementy tego narzędzia. Pokażę Ci, jak tworzyć i konfigurować GTM na WordPressie. Skonfigurujesz wszystkie podstawowe funkcje śledzenia, których będziesz potrzebować. Na pewno możesz do nich zaliczyć takie usługi jak pixel Facebooka czy Google Ads oraz Google Analytics. Dzięki tym umiejętnościom będziesz w stanie prześledzić całą ścieżkę konwersji Twojego klienta.

Zrozumienie zmiennych

W dalszej części kursu zapoznasz się z pojęciem zmiennych, bez których praca z Tag Managerem będzie utrudniona. Dowiesz się jakie są rodzaje zmiennych, jak zaimplementować zmienne do tagów, jak tworzyć własne zmienne oraz jak stosować dynamiczne, niestandardowe zmienne do kodu JavaScript.

Stosowanie tagów

Zobaczysz jak dodać tag nie tylko globalnie, ale również do wybranych podstron np. stronie zamówienia, co pozwoli Ci śledzić konwersję. Nauczysz się również stosować tag noindex, który wykluczy ze śledzenia wybrane podstrony. W kursie pokażę Ci również jak stosować szablony wbudowane w managera oraz tworzyć własne szablony ustalając odpowiednie reguły np. wstawiając tag TikToka.

Pracuj w zespole

Zobaczysz jak posługiwać się systemem kontroli wersji, który pozwoli Ci pracować nad stroną ze swoimi współpracownikami. Nauczysz się importować i eksportować kontenery, dzięki czemu możesz tworzyć kopie zapasowe swoich ustawień lub przenosić kontenery na inne konto. W tym rozdziale nauczysz się debugować wprowadzone zmiany, dzięki temu przetestujesz wprowadzone zmiany przez publikacją.

Pomocnik każdego marketera

Google Tag Manager, to bezpłatna platforma od Google, która pozwala na instalację różnego rodzaju narzędzi / skryptów marketingowych, takich jak Google Analytics, piksel Facebooka, Google Ads, formularze Mailchimp na Twojej stronie internetowej.

Znajomość narzędzia Google Tag Managera pozwoli Ci przeprowadzić zaawansowane śledzenie w swojej witrynie oraz przeprowadzić szereg analiz marketingowych, bez konieczności instalacji różnych narzędzi. Dzięki GTM możesz szybko dodawać nowe narzędzia marketingowe do swojej witryny bez specjalistycznej wiedzy programistycznej.

Podstawy

1.0 Wstęp
1.1 Hierarchia GTM
2.0 Rejestracja Konta
2.1 Integracja WordPress
2.2 Metronet i Google Tag Assistant
2.3 Insert Headers oraz Google Assistant
2.4 Konfiguracja Tagów

 

Zmienne i tagi

3.0 Zrozumienie Zmiennych
3.1 Implementacja Zmiennych
3.2 Własna Zmienna
3.3 Dynamiczna Zmienna JavaScript
3.4 NoIndex Tag
3.5 Facebook Pixel
3.6 Śledzenie Konwersji oraz Trigger
3.7 Najlepsze Praktyki HTML
3.8 Niestandardowy Obraz
3.9 Reguły i Kliknięcia
3.10 Sekwencjonowanie Tagów
3.11 Szablony
3.12 Cookie
3.13 Zmienne I Ich Rodzaje

 

Podstawy

1.0 Wstęp
1.1 Hierarchia GTM
2.0 Rejestracja Konta
2.1 Integracja WordPress
2.2 Metronet i Google Tag Assistant
2.3 Insert Headers oraz Google Assistant
2.4 Konfiguracja Tagów

 

Zmienne i tagi

3.0 Zrozumienie Zmiennych
3.1 Implementacja Zmiennych
3.2 Własna Zmienna
3.3 Dynamiczna Zmienna JavaScript
3.4 NoIndex Tag
3.5 Facebook Pixel
3.6 Śledzenie Konwersji oraz Trigger
3.7 Najlepsze Praktyki HTML
3.8 Niestandardowy Obraz
3.9 Reguły i Kliknięcia
3.10 Sewkwencjonowanie Tagów
3.11 Szablony
3.12 Cookie
3.13 Zmienne I Ich Rodzaje

 

Praca w zespole

4.0 Tworzenie I Publikowanie Wersji
4.1 Panel Administracji Oraz Kontaktów
5.0 Debugowanie Za Pomocą Przeglądu
5.1 Debugowanie Za Pomocą WASP

6.0 Podsumowanie

  1. Robert

    Nigdy nie widziałem jak zabrać się za Tag Managera. Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują. Czekam na kolejną część kursu

Dodaj ocenę