Kurs Google Analytics od podstaw

59

Opanuj podstawy analityki internetowej, analizuj swoje działanie i wyciągaj odpowiednie wnioski

Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 3 godziny

Czego się nauczysz?

Czy wiesz, skąd pochodzą Twoi najbardziej dochodowi klienci i jak znajdują Twoją stronę? Czy wiesz jak znaleźć niewykorzystane możliwości szukając nowych klientów? Pomoże Ci w tym niesamowite narzędzie jakim jest Google Analytics. W połączeniu z tym kursem, opanujesz podstawy analityki internetowej i podniesiesz poziom swoich działań marketingowych.

Kurs Google Analytics dla początkujących poprowadzi Cię przez wszystkie opcje tego narzędzia i odkryje przez Tobą funkcje oraz możliwości skutecznej analizy internetowej. Nauczysz się śledzić odwiedzających na podstawie przeróżnych kryteriów i wyciągać wnioski, które pozwolą Ci ulepszyć Twoją strategię rozwoju.

Dzięki wiedzy wyniesionej z tego kursu przekonasz się kim są Twoi odbiorcy, jak wchodzą w interakcje z Twoją stroną oraz jak się po niej poruszają. Zobaczysz również jak tworzyć, zarządzać i udostępniać raporty.

  • dowiesz się jak zainstalować tag śledzący
  • dowiesz się jak tworzyć i analizować raporty
  • dowiesz się jak podejmować decyzje oparte o dane
  • dowiesz się jak filtrować zgromadzone dane
  • dowiesz się skąd pochodzą Twoi klienci
  • dowiesz się jakich urządzeń używają
  • dowiesz się jak klienci dotarli do Twojej strony
  • dowiesz się co obejrzeli i co kupili na Twojej stronie
  • dowiesz się jak tworzyć własne cele analityczne
  • dowiesz się jak śledzić konwersje

Dla kogo jest ten kurs?

  • Ten kurs jest przeznaczony dla każdego, kto chce rozwijać swoją stronę i podejmować świadome decyzje oparte na danych.
  • Idealny dla wszystkich właścicieli stron internetowych, małych firm, sklepów internetowych i wszystkich którzy chcą samodzielnie analizować przepływ danych.

Po co analizować dane na stronie?

Tworząc dowolny projekt internetowy, bez wdrożonej analizy, tak naprawdę nie wiesz czy Twoje działania marketingowe są skuteczne. Bez wdrożonych statystyk nie posiadasz wiedzy ile osób codziennie odwiedza Twoją witrynę lub z jakich źródeł ludzie dowiadują się o Twojej firmie. Myśląc o rozwoju strony, produktu lub sklepu online powinieneś gromadzić dane jakie otrzymujesz od użytkowników. Dzięki tym informacjom będziesz w stanie zoptymalizować swoją witrynę oraz ulepszyć podejmowane działania reklamowe.

Podejmuj trafne decyzje

Analizowanie danych pozwoli Ci zobaczyć działania, które przynoszą rezultaty oraz wyeliminować te, które nie dają żadnych efektów. Umiejętna analiza danych pozwala podejmować trafne decyzje dotyczące strategi biznesowej. Można śmiało powiedzieć, że zbieranie oraz analizowanie statystyk ma wpływ na sukces Twojego biznesu. Zrozumienie Google Analytics sprawi, że nigdy więcej nie spojrzysz na liczby i dane w ten sam sposób.

Czy analityka jest dla mnie?

Prowadzisz duży internetowy sklep? A może hobbystycznie piszesz bloga? Niezależnie od tego czy jesteś dużą korporacją czy lokalną firmą, powinieneś posiadać na swojej stronie wdrożony “tag” zbierający statystyki. Dane są niezbędne do podejmowania świadomych decyzji dotyczących Twojej witryny. Musisz dowiedzieć się więcej o swoich użytkownikach i poznać takie informacje: jak skąd pochodzą, jak uzyskują dostęp do Twojej witryny i jakie treści interesują ich najbardziej. Właśnie dlatego Google Analytics jest niezbędnym narzędziem do odkrywania danych.

Ujarzmij potwora

Stworzyłem ten kurs, ponieważ wielu właścicieli stron internetowych nie używa Google Analytics. Przyczyny są rożne, a najczęstsza odpowiedź brzmi: “jest to zbyt skomplikowane narzędzie”. Po części trzeba się z tym zgodzić ponieważ dla laika, pierwsze zetknięcie z opcjami narzędzia może być przytłaczające. Jako doświadczony marketingowiec pokażę Ci, że przy odrobinie wiedzy, będziesz swobodnie poruszał się w opcjach Google Analytics i zaczniesz wykorzystywać jego potencjał. Postaram się wyjaśnić zawiłą terminologię i niezrozumiałe opcje w najbardziej przystępny sposób.

Kluczowe pojęcia Analizy Cyfrowej
1.0 Wstęp
1.1 Zrozumienie Cyfrowych Klientów Dzięki Google Analytics
1.2 Jak Google Analytics Działa
1.3 Założenie konta Google Analytics
1.4 Konfigurowanie tagu Analytics

Google Analytics Podstawy
2.0 Digital Analytics I Jego Koncepcje
2.1 Strona Testowa

Nawigacja
3.0 Podstawy Nawigacji
3.1 Wprowadzenie Do Raportowania
3.2 Wymiary i Metryka
3.3 Grafy oraz Wizualizacja Danych
3.4 Adnotacje do Raportów Analitycznych
3.5 Inne Sposoby Na Przedstawianie Danych

Filtry oraz Dane
4.0 Podstawowe Filtry
4.1 Zaawansowane Filtry
4.2 Wprowadzenie do segmentacji Google analytics
4.3 Wdrożenie Segmentacji

Raporty Odbiorców
5.0 Kim są twoi użytkownicy
5.1 Dane Demograficzne
5.2 Dane Geograficzne
5.3 Technologia
5.4 Ruch Mobilny

Raporty Akwizycyjne
6.0 Pozyskiwanie
6.1 Kanały
6.2 Źródło i Medium
6.3 Witryny Odsyłające
6.4 Śledzenie Kampanii

Raporty Zdarzeń
7.0 Zaangażowanie Użytkowników
7.1 Zawartość Witryny
7.2 Raport Szybkości Witryny
7.3 Zdarzenia
7.4 Raporty zdarzeń

Raporty Konwersji
8.0 Raporty Konwersji
8.1 Raporty Real Time
8.2 Wizualizacja Ścieżek

Własne Cele
9.0 Konfiguracja Swojego Konta
9.1 Zarządzanie Kontami
9.2 Ustaw Cele

Podsumowanie
10.0 Zakończenie

Dodaj ocenę