Kurs Google Data Studio

59

Naucz się wizualizacji danych, tworzenia analiz, raportów i pulpitów nawigacyjnych w Google Data Studio

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 2 godziny

Czego się nauczysz?

Będziesz mógł tworzyć różnego rodzaju raporty, wykresy oraz analizy danych. Zrozumiesz, jak stworzyć dowolny typ wykresu , tabeli lub dashboardu. Dzięki wiedzy zawartej w kursie, będziesz w stanie przygotować wartościową analizę Twojego biznesu, porównując dane z takich źródeł jak YouTube, Google Analytics czy Google Search Console. Zrozumiesz dokładnie, jak używać Google Data Studio przy tworzeniu wnikliwych analiz i dobrze wyglądających raportów. Zadbasz również o kwestię wizualną, zmieniając kolory czy układ tworzonych analiz.

  • Zaczniesz korzystać z Google Data Studio
  • Utworzysz własne raporty
  • Dodasz zmienne do raportów
  • Poznasz różne typy raportów
  • Połączysz raportowanie z YouTubem
  • Stworzysz wykresy słupkowe, kołowe oraz tabele
  • Podepniesz raporty z Google Analytics
  • Zaczniesz korzystać z szablonów
  • Prześledzisz stronę podpinając Google Search Console

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs będzie odpowiedni dla początkujących osób, które jeszcze nie poznały Google Data Studio. Na pewno przyda się wszystkim analitykom danych, marketerom, specjalistom od testów A/B oraz właścicielom firm.

Co to jest Google Data Studio?

Google Data Studio, to niezwykle łatwe w użyciu narzędzie typu „przeciągnij i upuść”, które umożliwia tworzenie wielu różnych wizualizacji w ciągu kilku minut. Dodanie narzędzi filtrujących pozwala tworzyć wspaniałe raporty, które przenoszą analizę danych na wyższy poziom. Jeśli wcześniej tworzyłeś raporty w programie Excel, to wypróbuj Google Data Studio, a na pewno będziesz zadowolony/a.

Dzięki Google Data Studio możesz:

  • Wizualizować dane za pomocą wysoce konfigurowalnych wykresów i tabel.
  • Łączyć się z różnymi źródłami danych.
  • Udostępnić raporty swoim współpracownikom.
  • Przyśpieszyć proces tworzenia raportów, dzięki wbudowanym szablonom.

Podstawy

W tej części poznasz strukturę oraz interfejs Google Data Studio. Ten wykład obejmuje wstępne zrozumienie kluczowych zasad i pojęć, które warto znać przed rozpoczęciem pracy w Google Data Studio. Pokażę Ci jakie możliwości kryje to narzędzie.

Raporty, wykresy

W następnej części przejdziesz do praktyki czyli tworzenia raportów oraz wykresów. Poznasz najważniejsze typy wykresów, jak tabele, wykresy słupkowe i kołowe, mapy geograficzne, karty wyników. Nauczysz się tworzyć wykresy oparte o zmienne dane oraz dane oparte o zakres czasowy.

Źródła danych

Czym byłby raport bez źródła danych? Dlatego podczas trwania kursu nauczysz się podpinać zewnętrzne usługi, z których możesz pobierać dane. Pierwszym źródłem będzie Twój kanał  na YouTube, gdzie za pomocą graficznej wizualizacji przeanalizujesz Twoich widzów. Następną, jakże ważną usługą, jest wprowadzenie danych z Google Analytics, co pozwoli Ci przyjrzeć się osobom, które odwiedziły Twoją stronę. Dodatkowo podepniesz narzędzie Gogole Search Console, dzięki któremu wydobędziesz dane na temat jakości Twojej strony internetowej.

Wstęp
1.0 Wstęp Google Data Studio
1.1 Studio danych przegląd

Raporty, wykresy
2.0 Stworzenie własnego raportu
2.1 Dodanie zmiennych do własnego raportu
2.2 Inne raporty

Źródła danych
3.0 Kooperacja oraz inne szablony
3.1 Rozumienie szablonów
3.2 Dodanie i dostosowanie innych raportów
3.3 Analiza innych wykresów oraz finalizacja
3.4 Inne zastosowania

Dodaj ocenę