Kurs Cinema 4d – tracking 3d

89

Poznaj praktyczne porady i wskazówki dotyczące procesu śledzenia ruchu za pomocą Cinema 4D czyli trackowania 3d

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: zaawansowany
Data wydania: 2022
Czas trwania: 5 godzin

Czego się nauczysz?

W tym kursie nauczysz się śledzić obiekty w programie Cinema 4d, co zaowocuje wspaniałymi animowanym scenami. Podczas trwania tego szkolenia nauczysz się pracy z trackerem 3D zintegrowanym z Cinema 4d.

Poznasz przydatne narzędzia podczas trackowania 3d. Zobaczysz na czym polega proces trackowania, zobaczysz różne techniki śledzenia celu, oznaczysz markerami odpowiednie punkty. Pokażę Ci na czym polega trackowanie ruchu oraz trackowanie obiektu.

Omówię typowe problemy i taktyki rozwiązywania problemów, gdy punkty trackowania nie współpracują. Po tym kursie będziesz mógł śledzić i renderować złożone sceny z własnym materiałem filmowym.

  • Wykonasz sceny poruszające się po ustalonym torze ruchu
  • Zrozumiesz interfejs trackera
  • Nauczysz się dodawać punkty trackowania
  • Zastąpisz obrazy w materiale wideo
  • Jak śledzić ruch poruszających się obiektów?
  • Jak stworzyć kompletną kompozycję od zera?
  • Poznasz typy trackowania
  • Dowiesz się jak stosować markery oraz tagi
  • Wykorzystasz opcję vector constraint
  • Zobaczysz jak przygotować scenę pod trackowanie

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla osób, posiadających znajomość podstaw programu Cinema 4d.
  • Dla osób związanych z grafiką 3d, animacją oraz efektami specjalnymi.

Opanuj pracę z trackerem 3d

W pierwszych lekcjach dowiesz się czym dokładnie jest śledzenie 3D, czyli trackowanie. Cały kurs jest nastawiony na praktykę, więc już od pierwszej lekcji zaczniesz tworzyć projekty 3d. Nauczysz się określać punkt początkowy śledzenia i jego zakres oraz obszar poszukiwania, czyli którędy tracker ma podążać. Wybierzesz również sposób, w jaki tracker będzie analizował ścieżkę śledzenia.

Zobaczysz jak naprawić błędnie zachowujący się tracker oraz jak przerzucić płaszczyznę do świata 3d. Nałożysz wymodelowaną grafikę na śledzoną płaszczyznę, co pozwoli Ci łączyć ze sobą sceny realistyczne z tymi utworzonymi w Cinema 4d.

Mieszanie świata rzeczywistego z wymodelowanym

W kursie utworzysz wiele scen, w których realny świat miesza się z grafiką komputerową. W pierwszej tego typu lekcji utworzysz scenę, gdzie dodasz tekst 3d do rzeczywistej scenerii. W kolejnych lekcjach dowiesz się jak korzystać z w pełni automatycznego trackera oraz skalibrujesz swoją scenę, aby nadać jej poczucie skali i orientacji, co ułatwia umieszczanie obiektów.

W jednym z projektów utworzysz futurystyczny zegarek, który będzie nałożony na ludzką rękę. Oczywiście ruch zegarka będzie dostosowany do ruchu ręki w danej scenie. Dowiesz się jak wykonać automatyczne oraz ręczne śledzenie, w którym decydujesz, które punkty chcesz śledzić. Ponadto zastąpisz rekwizyty użyte w scenie, własnymi obiektami 3d

  • Jak nałożyć materiały na trackowaną powierzchnię?
  • Jak ustawić światła, by podążały za śledzonym obiektem?
  • Jak wtopić napis 3d w scenę filmową?
  • Jak stworzyć efekty particle w trackowanej scenie?
  • Połączysz wiele różnych scen w jedną
  • Wykorzystasz generator particle

Wstęp do trackowania
1. Poznanie technik trackowania 3d
2. Scena z napisem 3d

Scena z efektami 3d
3. Automatyczne trackowanie
4. Generator particle
5. Symulacja ruchu particle
6. Szlify pod rendering

Futurystyczny zegarek na ręce
7. Punkty, modelowanie, trackowanie
8. Efekty, światła, tekstury, render

Dodaj ocenę