fbpx
Od zdjęcia do modelu 3d. Kurs Fotogrametria w Zephyr 3df oraz After Effects.

Przemień swoje statyczne zdjęcia w trójwymiarowe modele na potrzeby modelowania w programach graficznych. Poznaj pojęcie fotogrametrii.

Czego się nauczysz ?

Każdy kto zajmuje się projektowaniem grafiki 3d, wie jak żmudne i czasochłonne może być modelowanie i teksturowanie obiektów. W momencie gdy chcesz uzyskać fotorealistyczną dokładność sprawa jeszcze bardziej się komplikuje. Tymczasem cały ten proces można sobie ułatwić, bowiem na rynku istnieją narzędzia, które bez problemu poradzą sobie z przetwarzaniem obrazów 2d w obiekty 3d.

Jednym z takich narzędzi jest Zephyr 3df, który poznasz w tym kursie. Jest to mało znane narzędzie, które pozwala przekształcić serię zdjęć i stworzyć z nich siatkowy model.  Utworzony model możesz zaimportować do dowolnego programu graficznego. W naszym wypadku model dopieścimy w programie Cinema 4d oraz nadamy mu ruchu w After Effects.

  • generowania modelu 3d na podstawie zbioru zdjęć
  • podstaw programu Zephyr 3df
  • usuwania niechcianych elementów
  • tworzenia siatki
  • eksportowania projektu do programów 3d
  • stworzenia otoczenia do obiektu w Cinema 4d
  • animacji w Afterze
Czas trwania:
1 godzina 10 minut
Poziom:
podstawy
Data wydania:
03.07.2019
Wersja programu:
Zephyr 3df free, After Effects 2018
Dostęp do kursu:
w chmurze oraz do pobrania
Dla kogo jest ten kurs ?
Dla osób związanych z grafiką 3d oraz animacją
Dla wszystkich zainteresowanych pojęciem fotogrametri, szczególnie grafików i motion designerów.
Dla osób, które znają podstawy
Dla osób, które znają już podstawy obsługi Cinema 4d oraz Aftera.
Co to jest fotogrametria ?

Fotogrametria to jak mówi Wikipedia jedna z dziedzin nauki i technologii zajmująca się odwzorowaniem kształtów, rozmiarów i położenia obiektów wykorzystująca do tego celu zdjęcia. Krótko mówiąc fotogrametria to pojecie, dzięki któremu utworzysz model rzeczywistego obiektu robiąc mu zdjęcia z każdej strony. Ma ona szerokie zastosowanie między innymi w geodezji przy tworzeniu map terenu, w architekturze i budownictwie jako odzwierciedlenie budynków. Z jej zalet korzystają również archeolodzy, leśnicy, a także branża medyczna przy pomiarach kształtu ciała. Oczywiście z powodzeniem fotogrametria wykorzystywana jest przez grafików czy tez twórców gier.

Zephyr 3df free

Posiada on niezliczone narzędzia edycyjne oraz opcje służące do poprawy wygenerowanego modelu. Przy jego pomocy wygenerujesz obiekty 3d, rysunki CAD posiadające ścieżki oraz linie, a wszystko zapiszesz w dowolnie wybranym formacie. Tak, by bez przeszkód zaimportować model do dowolnego programu graficznego. W naszym kursie pracujemy na darmowej wersji, która od płatnych odpowiedników różni się tym, że jednocześnie można pracować na 50 zdjęciach. Należy również dodać, że płatna wersja programu pozwala tworzyć obiekty na podstawie filmu, wyodrębniając z niego najbardziej pasujące klatki do swoich obliczeń.

Stwórz obiekt 3d bez modelowania

Jeśli nie wiesz do czego może posłużyć Ci umiejętność fotogrametrii, to wyobraź sobie sytuacje, że potrzebujesz modelu jakiegoś obiektu np. budynku. Niestety developer nie jest w stanie Ci takiego dostarczyć. Pozostaje Ci zatem żmudne modelowanie od zera, nakładanie tekstur, świateł i rendering. Wszystko to możesz stworzyć o wiele prościej, po prostu fotografując budynek z każdej strony. Następnie przerzucasz zdjęcia do programu Zephyr, który całą resztę wykona za Ciebie. To tak jakbyś posiadał w aparacie fotograficznym skaner 3d.

Animacja w Afterze

Po zabawie w programie Zephyr doszlifujesz swój projekt wykorzystując program Cinema 4d. Tutaj stworzysz otoczenie dla obiektu czyli podłoże oraz tło. Następnie w programie After Effects dokonasz animacji projektu, dzięki czemu statyczna bryła nabierze ruchu. I tym sposobem powstanie animowany, trójwymiarowy projekt stworzony na podstawie zwykłego zdjęcia.

Spis lekcji

Rekonstrukcja w Zephyr 3df free

1. Wstęp
2. Przegląd projektu
3. Proces importu
4. Rekonstrukcja punktowa
5. Mesh Extraction – wyciągnięcie siatki
6. Usuwanie zbędnego tła
7. Definiowanie tekstury, export

 

Otoczenie w Cinema 4d

8. Cinema 4d – tworzenie otoczenia
9. Poprawki w Photoshopie

 

Animacja w After effects

10. After Effects – import modelu
11. After Effects – światło i kamery
12. After Effects – kamera 2
13. Export media encoder
14. Podgląd

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Bądź pierwszym recenzentem “Od zdjęcia do modelu 3d. Kurs Fotogrametria w Zephyr 3df oraz After Effects.”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *