1 Ocena

Kurs After Effects, Illustrator – animowany charakter

49

Naucz się tworzyć wektorowe postacie w Illustratorze oraz wprawiaj je w ruch za pomocą animacji w Afterze.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2019
Czas trwania: 4 godziny 30 minut

Czego się nauczysz?

Witam Cię w kolejnym kursie dotyczącym animacji. Tym razem pozwól mi pokazać, że animacja postaci w programie After Effects nie musi być trudna i skomplikowana. Tak naprawdę będzie bardziej prosto niż Ci się wydaje. Wszystko za sprawą świetnych funkcji, w które wyposażony jest program After Effects. Zabawę rozpoczniesz od pracy w programie Illustrator gdzie od podstaw utworzysz wektorową scenę składająca się z postaci, które później będziesz starał się ożywić w programie After.

Dowiesz się w jaki sposób zaimportować statyczne pliki wektorowe i wprawić w ruch całość sceny oraz poszczególne części ciała Twojego utworzonego bohatera. Zobaczysz jak za pomocą różnych metod nadać ruch.

  • podstaw animacji
  • jak projektować w Illustratorze wektorowe postacie
  • jak utworzyć z nich ruchomą animację w Afterze
  • jak rozmieścić na częściach ciała tzw. piny
  • opanujesz funkcje Puppet Pin oraz jego narzędzia pomocnicze
  • nauczysz się korzystać z siatki
  • zrozumiesz pojęcie riggowania w Afterze
  • wykorzystasz klatki kluczowe
  • pracy z kamerą

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla osób związanych z animacją
    Dla średnio zaawansowanych użytkowników, którzy mają aspiracje na profesjonalistów i
    chcą dowiedzieć się więcej o motion designu. Dzięki temu kursowi poznasz kolejne metody animacji.
  • Dla osób, które znają podstawy
    Ten kurs nie jest dla osób, które nigdy nie pracowały w Afterze. Rozumienie poszczególnych narzędzi jest tutaj wskazane.

Podstawy animacji

W kursie zapoznasz się z fundamentami tworzenia animacji w programie After Effects. Jeśli myślisz o tworzeniu klipów reklamowych, explainerów wideo, czołówek, kreskówek to wiedza z tego kursu da ci solidny wstęp do samodzielnego tworzenia tego typu projektów. Ruchoma postać może znaleźć zastosowanie w praktycznie każdym animowanym projekcie.

Riggowanie

Głównym tematem, który musisz opanować chcąc wprawić obiekt w ruch jest pojęcia riggowania. Oznacza to nadawanie obiektowi punktów, dzięki którym postać będzie mogła poruszać poszczególnymi częściami ciała. Przy pomocy tych punktów tworzysz coś na wzór szkieletu, kości, stawów, co nadaje płynności ruchu. Riggowanie przydatne jest również gdy chcesz wskazać kierunek po jakim ma poruszać się obiekt.

Metody nadawania ruchu

W Afterze masz kilka metod, które możesz zastosować chcąc animować Twojego bohatera. Jedną z nich, bardzo prostą jest nadanie punktów czyli pinów na całość projektu. Jest to prosta i szybka metoda. Jednak dla bardziej złożonych scen warto zastosować bardziej czasochłonny wariant czyli podzielenie sceny na fragmenty i rozbicie je na różnych warstwach. W kursie zobaczysz jak wykorzystać te dwie metody.

Illustrator i After = zgrany duet

Pierwszy z programów odnajduje się w projektowaniu ilustracji. Drugi to mistrz od efektów specjalnych. Co się stanie gdy połączysz funkcje tych dwóch narzędzi ? Otrzymasz nowe możliwości jak tworzenie animowanych scen zupełnie od podstaw.

1. Podstawy animacji
2. Projektowanie w Illustratorze
3. Animacja w Afterze całej sceny
4. Animacja w Afterze gadająca głowa
5. Dodatek – sposoby na animacje części ciała

  1. Arek

    Polecam

Dodaj ocenę