Czego się nauczysz?
Program Dimension został zaprojektowany przez Adobe w taki sposób, by nawet osoby bez doświadczenia z grafiką 3d mogły tworzyć trójwymiarowe obiekty. Nauka programu jest bardzo szybka, dzięki temu w kilka dni możesz cieszyć się własnymi pracami w trójwymiarze.
- Różne typy scen 3d
Zobaczysz jak zintegrować zwykłe zdjęcie z trójwymiarowym obiektem. Połączysz środowisko 2d z 3d. - Materiały
Praca z gotowymi materiałami, tworzenie własnych tekstur oraz projektów graficznych. - Trójwymiarowe napisy
W Photoshopie oraz Blenderze stworzysz tekst, który następnie dodasz do sceny w Dimension. - Praca ze światłem
Manipulacja światłem i kamerą sprawi, że Twój projekt nabierze realizmu. - Assety
Zobacz jak wykorzystać wbudowane w program presety oraz gotowe modele. - Renderowanie
Zobacz jak ustawić opcje renderowania.
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla osób, które szukają łatwego sposobu tworzenia grafiki 3d
- Dla osób, które chcą dokonać wizualizacji tworzonych scen
- Dla osób znających podstawy Blendera oraz Photoshopa
- Dla osób, które chcą projektować trójwymiarowe mockupy oraz wizualizacje
Podstawy
W naszym kursie pokażemy Ci jak rozpocząć pracę w tym programie, używając go do tworzenia, edytowania i renderowania fotorealistycznych projektów 3d. Zapoznasz się z interfejsem oraz narzędziami jakie oferuje Dimension, by następnie stworzyć swój pierwszy prosty projekt 3d. Zaimportujesz gotowy model, umieścisz go w scenie, zmienisz perspektywę, nałożysz teksturę i dokonasz korekty w Photoshopie.
Fotorealistyczne wizualizacje
W kolejnych lekcjach będziesz tworzył bardziej zaawansowane projekty. Nauczysz się nakładania materiałów oraz tekstur, operowania światłem. Dokonasz ustawienia wirtualnej kamery, gdzie nadasz odpowiednią perspektywę, kąt widzenia oraz ustawisz głębie ostrości. Dopasujesz perspektywę do zdjęcia, tak by statyczne zdjęcie współgrało z modelami 3d. Będziesz pracował z różnym typem materiałów i tekstur. Stworzysz modele papierowe, metalowe, szklane.
Współpraca z Photoshopem i Blenderem
Musisz wiedzieć, że w samym programie Dimension nie ma możliwości modelowania. Dlatego modele musisz stworzyć w innym programie. W naszym kursie oprócz kooperacji z Photoshopem, przeniesiesz się również do Blendera, gdzie wymodelujesz ciekawe obiekty. Następnie zaimportujesz je do Dimension i utworzysz resztę sceny tworząc wspaniały, trójwymiarowy mockup. Przekonasz się również, że program ten żyje w symbiozie z Photoshopem i przechodzenie między programami jest niezwykle przydatne. W Photoshopie dokonasz korekty barwnej, nałożysz filtry – jednym słowem doszlifujesz swoją scenę.