Czego się nauczysz?
Przed Tobą praktyczny kurs, który poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy modelowania fotorealistycznej sceny, w której w skład wchodzi motocykl oraz samochód. Rozpoczniesz od początkowej bryły i małymi kroczkami dojdziesz do finalnego renderu. Po drodze poznasz wszystkie etapy związane z modelowaniem i teksturowaniem oraz renderowaniem.
W pierwszej części kursu skupimy się na modelowaniu. Na Twoich oczach od zera powstanie motocykl oraz samochodzik. Jednak nie będą to proste projekty składające się z jednej bryły. W tym kursie zadbasz o każdy szczegół, nawet ten najdrobniejszy, jak kompletny układ wydechowy, kabelki od akumulatora czy odblaski w lampie.
W drugiej części kursu na swoje modele nałożysz teksturę. Tutaj również nie będzie to proste teksturowanie lecz bardzo szczegółowe. Dodatkowo opowiemy o technikach na tworzenie trawy czy systemów cząsteczkowych jak particle.
- Modelowania najróżniejszych, skomplikowanych kształtów
- Modelowania najdrobniejszych detali obiektu
- Zaawansowanej pracy z teksturowaniem
- Posługiwania się kamerą, manipulacji głębią ostrości
- Doświetlenia sceny
- Optymalnych ustawień renderowania
- Końcowego szlifu w Photoshopie
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla osób, które znają już podstawy
Kurs to kolejny poziom nauki Blendera. Do jego przerobienia wymagana jest znajomość podstaw i sprawne poruszanie się po interfejsie. - Dla grafików
Każdy, kto chce przejść poziom wyżej w Blenderze i lubi uczyć się widząc pracę na żywo.
Scena w klimacie postapo
Umiejętność tworzenia wizualizacji jest przydatna praktycznie na każdym etapie pracy z grafiką trójwymiarową niezależnie czy będzie to architektura, elementy gier wideo czy animacja. To od modelowania i teksturowania rozpoczyna się proces powstawania grafiki 3d.
Dwa ujęcia kamery
Grafika trójwymiarowa ma to do siebie, że tworzymy każdą jej stronę. Dlatego też w kursie ustawisz kamery i wyrenderujesz projekt uzyskując dwa różne od siebie ujęcia. Dzięki temu możesz pokazać scenę z róznej perspektywy i wybrać tą najciekawszą. Dodatkowo ustawisz obiektyw kamery w taki sposób, by zasymulować małą głębię ostrości.
Kamera, światło, render
Ustawienia końcowe renderowania mają ogromny wpływ na to jak finalnie będzie wyglądać scena. Zadbasz o detale tekstury, dodasz trawę, zmarszczki oraz inne efekty w stylu particle. Zapanujesz nad światłem.
Szlify w Photoshopie
W ostatniej lekcji wyrenderowaną scenę przeniesiesz do Photoshopa gdzie dopracujesz jej walory kolorystyczne za pomocą warstw korekcyjnych. Dzięki temu zabiegowi Twój projekt nabierze jeszcze lepszej jakości.