Czego się nauczysz?
Stwórz fotorealistyczną postać człowieka za pomocą Adobe Fuse, Mixamo, Photoshop, Iclone, After Effects. Z kursem nauczysz się tworzyć ruchome postacie 3D dla swoich prezentacji, filmów, gier, reklam.
Dzięki kursowi zdobędziesz umiejętności niezbędne do rozpoczęcia pracy nad stworzeniem realistycznej sylwetki człowieka oraz wprawienia jej w ruch. To wszystko w trójwymiarowym otoczeniu. Po pierwsze poznasz niezwykłe narzędzie od Adobe o nazwie Fuse. Po drugie odkryjesz niecodzienne zastosowanie Photoshopa przy tworzeniu grafiki 3d. Przekonasz się, że posiada on mnóstwo funkcji 3d, które do tej pory na pewno nie były Ci znane.
Zobaczysz jak programy typu After Effects, Blender oraz Fuse potrafią uzupełniać się nawzajem. Poznasz również inne narzędzia jak Adobe Mixamo, które pozwoli Ci wybrać ścieżkę po jakiej będzie poruszać się Twoja postać.
- Tworzenia fotorealistycznych statycznych i ruchomych postaci
Będziesz mógł tworzyć postacie 3D dla swoich prezentacji, filmów, gier, reklam. - Kooperacji między programami
Nauczysz się płynnego przechodzenia między programami. Zobaczysz jak programy Fuse, Maximo oraz Photoshop potrafią się świetnie uzupełnić. Przekonasz się, ze After Effects oraz Blender to całkiem dobrana para. - Riggowania
Zobaczysz jak prawidłowo przygotować swoje modele do riggowania czyli łączenia szkieletu z modelem 3D, tak żeby nadać mu ruch poszczególnych części ciała. - Sculptis Alpha
Zobacz jak mając przed sobą wirtualną kulkę z gliny można wyrzeźbić dowolny kształt. Co ważne, dzięki programowi możliwe jest symetryczne modelowanie, co sprawdza się zwłaszcza przy modelowaniu twarzy. Wystarczy rzeźbić z jednej strony, by druga część twarzy została automatycznie utworzona. - Iclone
Jako ciekawostkę poznasz jeden z przystępniejszych programów, który ułatwi Twoją pracę nad animacją ludzkiego ciała w trójwymiarowym środowisku. - Motion design
Odkryjesz zagadnienia związane z motion designem, dzięki tworzeniu animowanej sceny w After Effects. Wspomożesz się pluginem od twórców Copilot czyli Elements 2.2.2.
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla grafików 3d
Jeśli lubisz zabawy z grafiką 3d to kurs będzie świetnym rozwinięciem Twojej wiedzy o nowe narzędzia oraz wiedzę z zakresu animacji. - Dla osób, które znają podstawy
Kurs przeznaczony jest dla osób, które pracowały już z Photoshopem, After Effects oraz Blenderem. - Dla osób związanych z motion designem
Jeśli uwielbiasz grafikę oraz animacje, to wirtualna postać pomoże wzbogacić Twoje produkcje wideo, reklam, gier.
Twórz ludzkie postacie z Adobe Fuse
W pierwszym etapie kursu poznasz mało znane narzędzie Adobe Fuse. Zostało ono stworzone z myślą o projektowaniu ludzkich postaci w trójwymiarze, które można wykorzystać w obrazach statycznych oraz animacji. Dzięki aplikacji dostępnej w abonamencie Adobe w kilka chwil stworzysz swoją pierwszą postać, nawet jeśli nie czujesz się dobry w modelowaniu.
Kurs nauczy Cię korzystać z biblioteki wysokiej jakości materiałów jakie oferuje to narzędzie. Wybierzesz twarz, ustawisz kolor skóry, sylwetkę ciała, dobierzesz ubrania, włosy, nakrycie głowy. Wyedytujesz poszczególne elementy postaci i dostosujesz detale twarzy, włosów, teksturę skóry, zębów. Dobierzesz odpowiednią tkaninę i ustawisz marszczenie materiałów na odzieży.
Odkryj niezwykłe funkcje 3d Photoshopa
Program Fuse doskonale integruje się z Photoshopem i dodaje do niego dodatkowy panel narzędzi 3d, służący do ustawienia pozycji i wyboru kierunku poruszania się Twojego modelu. Sprawisz, że Twój bohater zacznie chodzić, maszerować lub biegać w wyznaczonym przez Ciebie kierunku.
Ponadto nauczysz się wykorzystywać narzędzia Photoshopa służące do tworzenie trójwymiarowych scen, nakładania świateł, ustawień kamery. Popracujesz z osią animacji, dokonasz color gradingu oraz przygotujesz rendering całej sceny. Dodasz efekty tekstowe oraz umieścisz Twojego bohatera w scenie wykorzystując statyczne zdjęcie.
Naucz się riggowania z Adobe Mixamo
Kolejny program, który będzie pomocny przy tworzeniu ruchomej postaci to Adobe Mixamo. Pozwala on tworzyć, riggować oraz animować ludzkie sylwetki. Możesz stworzyć postać od zera lub wgrać utworzone wcześniej modele z Adobe Fuse.
Kurs pokaże Ci jak riggować czyli przypisywać poszczególne części ciała do siatki szkieletu. A wszystko po to, żeby Twoja postać nabrała płynności ruchu. Dzięki Adobe Mixamo najważniejszy proces jakim jest przypisanie punktów ruchu do ciała wykona się niemal automatycznie i nim się obejrzysz Twój wirtualny przyjaciel będzie poruszać nogami, rękami i głową w dowolnym kierunku.
After Effects oraz plugin Elements
Kolejnym etapem nauki jest przejście do After Effects i wykorzystanie niesamowitego pluginu o nazwie Elements w wersji 2.2.2. Dzięki niemu z poziomu Aftera będziesz mógł nakładać tekstury oraz manipulować kamerami i światłem, zupełnie tak jakbyś pracował w programie do grafiki trójwymiarowej. W Afterze stworzysz zaawansowaną animowaną scenerię wprawiając w ruch grupkę trzech bohaterów. Dodatkowo pomanipulujesz głębią ostrości oraz ustawisz odpowiedni color look.
Inne programy
Dodatkowo podczas trwania kursu poznasz inne przydatne narzędzia, które z całą pewnością mogą posłużyć jako alternatywa dla omawianych wcześniej produktów Adobe. Na pierwszy ogień pójdzie Blender oraz jego kooperacja z Photoshopem i Afterem. Wykorzystasz go głownie do modelowania.
Nauczysz się szybkiej obsługi programu Sculptis Alpha gdzie za pomocą wirtualnej kulki gliny wyrzeźbisz symetryczny zarys twarzy. Kolejne narzędzie, z którym poprujesz to Character creator lite, który również świetnie sprawdzi się w szybkim zaprojektowaniu ludzkiej sylwetki oraz edycji jej najważniejszych detali. Poznasz również świetny program Iclone gdzie oprócz doboru ubrania oraz detali ciała ustawisz zachowanie, rodzaj ruchu, oraz sprawisz, że postać przemówi wraz z ruchem ust.