Kurs Unreal Engine – projektowanie otwartego świata

69

Opanuj podstawy projektowania otwartego świata, wykorzystując narzędzia do edycji krajobrazu w Unreal Engine.

Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2022
Czas trwania: 2 godziny 30 minut

Czego się nauczysz?

Na początku zabawy przygotujesz środowisko pracy instalując dodatkowe assety. Pokażę Ci możliwości modułu landscapes, by następnie płynnie przejść do praktycznego tworzenia otoczenia. Ustawisz światło, stworzysz ukształtowanie terenu i dodasz roślinność.

Pokażę Ci również jak zadbać o detale otoczenia jak np. pęknięcia na kamieniach, kolor krzewów czy poruszanie się trawy na wietrze. A wszystko po to, by osiągnąć jak największy realizm. Ponadto nauczysz się tworzyć realistyczne cienie i światło oraz dodawać ruch korzystając z Foliage.

  • Jak tworzyć krajobrazy ?
  • Jak łączyć krajobrazy w otwarty świat?
  • Jak łączyć ze sobą modele?
  • Jak pracować z mapami?
  • Jak rzeźbić ukształtowanie terenu?
  • Jak wypełnić krajobraz za pomocą splajnów?
  • Jak dodać efekty świetlne i pogodowe?
  • Jak dodać trawę, liście, krzewy, drzewa?
  • Jak dodać realistyczny wiatr?
  • Jak korzystać z narzędzi Nanite i Lumen?
  • Jak pracować z systemem ruchu Foliage?

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla projektantów gier zainteresowani tworzeniem gier z otwartym światem.
  • Dla osób, które poznały już podstawy programu i chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat narzędzi projektowania krajobrazu.

Wprowadzenie do VR z Unreal Engine

W tym kursie pokażę Ci kilka narzędzi, którymi możesz się posłużyć projektując wirtualną rzeczywistość. Jednak w głównej mierze skupię się na Unreal Engine 4, gdzie pokażę Ci niezbędne mechaniki oraz zasady tworzenia projektów pod VR. Cały proces będzie opierał się o darmowe wtyczki, które bez problemu pobierzesz z biblioteki Unreal.

  • konfiguracja projektu
  • instalacja wtyczki
  • funkcja chwytania
  • ustawienia kamer
  • dodawanie dotyku
  • projektowanie scen
  • interakcja interfejsu z VR

Opanuj projektowanie leveli

Umiejętność projektowania zachwycających scenerii, jest kluczowa dla twórców gier, którzy chcą tworzyć skomplikowane produkcje. Jeśli chcesz projektować mapy do gier typu CS:Go, Valorant czy Battlefield, to w tym kursie znajdziesz wiedzę, która wprowadzi Cię do świata tworzenia leveli.

To właśnie umiejętność projektowania poziomów sprawi, że Twoja gra będzie pełna szczegółów, a jej wygląd będzie przypominał największe, światowe produkcje.

Poznaj Nanite i Lumen

W kursie pokażę Ci jak korzystać z dodatków jak Nanite, dzięki której optymalizujesz projekt, poprawisz geometrię, zaoszczędzisz zasoby pamięci, wykorzystasz bezpośrednie importowanie modeli ze źródeł oraz zastosujesz większą ilość szczegółów.

Na koniec pokażę Ci nowy sposób pracy ze światłem i cieniem, udostępniony w wersji Unreal Engine 5 w narzędziu o nazwie Lumen.

Podstawy pracy z krajobrazami
1.0 Stworzenie nowego projektu
1.1 Przegląd Viewport
1.2 Tworzenie nowego poziomu
1.3 PlaceActors

Tworzenie otwartych poziomów
2.0 Landscape
2.1 Tworzenie mapy
2.2 Tworzenie mapy cz2
2.3 Decal
2.4 Merge Actors – łączenie modeli
2.5 Symulowanie ruchu Foliage
2.6 Dalsze tworzenie sceny

Praca z wersją Unreal Engine 5
3.0 Przegląd nowej wersji
3.1 Konwersja projektu
3.2 Quixel
3.3 Nanite
3.4 Lumen, Shadows

Dodaj ocenę