Kurs Unreal Engine 4 – programowanie C++

69

Dowiedz się, jak w Unreal Engine programować gry z wykorzystaniem C++

Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2021
Czas trwania: 3 godziny 40 minut

Czego się nauczysz?

Ten kurs przygotuje Cię do programowania gier wideo w Unreal Engine. Jeśli poznałeś już podstawy programu Unreal Engine i chciałbyś wejść na poziom wyżej, to z pewnością powinieneś zaznajomić się z językiem C++, który stanowi standard programowania gier. Jak twierdzi główny programista w firmie Naughty Dog
– Jason Gregory – „Każdy poważny programista gier musi znać C ++”.

  • Jak programować w Unreal Engine z C ++
  • Utworzysz grę implementując C++
  • Nauczysz się tworzyć przydatne funkcje
  • Napisz kod, który jest czysty i zrozumiały
  • Zobaczysz jak zbudowana jest struktura modułów
  • Wykorzystasz podstawowe i zaawansowane funkcje
  • Poznasz pojęcie zmiennych, typów zmiennych
  • Nauczysz się operatorów oraz warunków
  • Jak programować z użyciem rożnych klas
  • Wykryjesz oraz naprawisz napotkane błędy

Dla kogo jest ten kurs?

  • Każdy, kto chce programować gry wideo w Unreal Engine, ale nie wie jak wykorzystać C ++.
  • Do przerobienie kursu mile widziana jest znajomość podstaw C++.

Funkcje

Nauczysz się tworzyć funkcje, które będą przydatne podczas projektowania startu lub zatrzymywaniu rozgrywki. Dowiesz się jak wykorzystać funkcje w praktyce, korzystając z funkcji item collected, dzięki czemu utworzysz możliwość zbierania ekwipunku w tworzonej grze. Poznasz również funkcje, która pozwoli Ci renderować aktualny poziom, punkty oraz czas gry. Wdrożysz również funkcje collectable oraz funkcje inicjującą.

Zmienne

Poznasz pojęcie zmiennych, typów zmiennych, operatorów oraz warunków, które pomogą Ci rozbudowywać grę o nowe możliwości. Zobaczysz kiedy stosować zmienne przecinkowe, a kiedy zmienne strukturalne. Utworzysz klasy, dzięki którym zaprojektujesz interfejs HUD w Twojej grze, co pozwoli graczowi ustawić różne opcje rozgrywki.

Klasy

Wykorzystasz uproperty czyli makro, które służy do udostępniania zmiennych edytorowi. Ponadto zobaczysz na czym polega programowanie z użyciem rożnych klas, jak na przykład MakrouClass oraz Makro Uproperty. Podsumowaniem kursu będzie przegląd architektury kodu, gdzie poznasz kolejne klasy jak Abstract, Blueprintable, Metadate. Stworzysz blueprinty korzystając z klasy Collectable.

Debudowanie

Szkolenie pokaże Ci również jak radzić sobie z błędami, gdzie dokonasz kompilacji kodu oraz posłużysz się renderowaniem komunikatów czyli wyświetleniem informacji o błędach na ekranie lub w dzienniku. Dzięki temu sprawdzisz czy kod działa tak jak powinien.

Konfiguracja
1.0 Wstęp C++
1.1 Stworzenie projektu
1.2 Konfiguracja vs oraz przegląd projektu
1.3 Analiza Kodu C++

Funkcje
2.0 Tworzenie pierwszej funkcji w C++
2.1 Operatory i warunki
2.3 Funkcja item collected

Klasy
3.0 Tworzenie klasy HUD w C++
3.1 Referencje klasy HUD
3.2 Renderowanie tekstu za pomocą klasy HUD
3.3 Float, Struct, FVector oraz komponenty
3.4 Uproperty
3.5 Funkcje collectable oraz inicjacja
3.6 Character C++
3.7 Wyrenderowanie napisu game over

Debugowanie
4.0 Naprawianie błędów
4.1 Wyświetlanie informacji na ekranie

Inne klasy
5.0 MakroUCLASS
5.1 Makro UPROPERTY
5.2 Architektura kodu C++
5.3 Przegląd gry oraz finalizacja projektu

Dodaj ocenę