1 Ocena

Kurs Unreal Engine 4 – poziom I

79

Poznaj podstawy tworzenia gier w silniku Unreal Engine 4

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: podstawy
Data wydania: 2019
Czas trwania: 4 godziny 30 minut

Czego się nauczysz?

Przed Tobą kurs silnika Unreal Engine dla początkujących. Ten kurs obejmuje niezbędne podstawy korzystania z UE4 przy tworzeniu gier. Zobaczysz jak zainstalować silnik w najnowszej wersji oznaczonej numerem 4 oraz jak poruszać się po interfejsie i wbudowanych zakładkach. Dowiesz się jakie są możliwości edytora. Stworzysz nowy projekt i dodasz do niego materiały, tekstury, modele 3d.

Nauczysz się nakładać światła oraz cienie. Przekażemy Ci również fundamenty blueprintów oraz omówimy wizualne środowisko programistyczne. Stworzysz funkcjonalne zdarzenie w Event Graph, własne makra oraz funkcje. Podsumowaniem kursu będzie prosty projekt z użyciem szablonu First Person Shooter

  • Zainstalujesz silnik Unreal Engine
  • Poznasz interfejs edytora
  • Analiza opcji i preferencji projektu
  • Dodasz materiały i tekstury
  • Pobawisz się światłem i cieniem
  • Wykorzystasz modele 3d
  • Dowiesz się co to są Blueprinty
  • Stworzysz zdarzenie w Event Graph
  • Stworzysz własne funkcje oraz makra
  • Porównasz różnice zdarzeń, makr oraz funkcji
  • Dowiesz się jak działa Array, Set, Map
  • Zobaczysz jak korzystać z Enumeration, Datatable, Structure
  • Stworzysz swój pierwszy projekt First Person Shooter

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla początkujących
    Ten kurs jest idealny dla każdego, kto nie posiada żadnej wiedzy na temat Unreal Engine 4 i chciałby szybko poznać to narzędzie.
  • Dla osób, które nie znają programowania
    Znajomość języków programowania do tego kursu nie jest wymagana.

Twórz wspaniałe gry

Z kursem nauczysz się wszystkich umiejętności potrzebnych do tworzenia wspaniałych środowisk, w których będziesz osadzać swoje gry. Jednak zanim zaczniesz poważnie myśleć nad zaawansowanymi projektami musisz nauczyć się fundamentów silnika UE4. Tylko dogłębne poznanie zasad tego narzędzia pozwoli Ci wypłynąć na szerokie wody. Z naszym kursem przebrniesz przez ten etap szybko i przyjemnie.

Opanuj wizualne kodowanie

Czy można programować bez znajomości nawet jednej linijki kodu? Tak, dzięki zawartym w programie blueprintom. Jest to zintegrowana z UE4 funkcja, która pozwala wizualnie programować gry, jednocześnie zachowując wszystkie funkcje zwyczajnego programowania. Po prostu łączysz odpowiednie punkty i od razu widzisz rezultaty. Dzięki temu, osoby, które nie programują zawodowo, mogą tworzyć własne gry. W kursie poznasz najlepsze praktyki kodowania wizualnego, takie jak organizacja projektu i optymalny przepływ pracy programistycznej, które są niezbędne przy tworzenia gier.

Co to jest UE4?

Unreal Engine to kompletny zestaw narzędzi programistycznych dla każdego kto pracuje z technologią gier wideo. Oferuje szeroki zakres narzędzi oraz szybkie projektowanie za pomocą blueprintów. Dzięki temu możesz stworzyć własną grę bez znajomości kodowania.

Dlaczego warto postawć na UE4?

Unreal Engine stał się wiodącym narzędziem w tworzeniu gier, animacji, programów telewizyjnych oraz ilustracji!
Kilkukrotnie zdobył nagrodę „Best Game Engine” od różnych organizacji, w tym od Develop Industry Excellence Awards i Game Developer Magazine. Silnik został wykorzystany do opracowania wielu hitów i serii gier, w tym Daylight, Borderlands, Gears of War, BioShock, Mass Effect i setek innych.

Przez lata Unreal Engine był dostępny tylko dla dużych firm po wykupieniu odpowiedniej licencji, ale od 2015 roku Unreal Engine 4 stał się darmowy dla mniejszych twórców. Dlatego też mniejsi gracze mogą bez ponoszenia wysokich kosztów, pracować z narzędziem, które wykorzystywane jest przez największych producentów gier. W przypadku produktów, które zarobiły ponad trzy tysiące dolarów, twórcy korzystający tego silnika są zobowiązani do opłaty w wysokości 5 dolarów od zysków.

1. Instalacja launchera oraz oprogramowania Unreal Engine

2. Omówienie interfejsu Epic Games i wbudowanych zakładek

3. Przegląd interfejsu edytora
– Viewport
– World Outliner
– Details Panel
– Modes Panel
– World Settings
– Content Browser

4. Analiza opcji i preferencji projektu

5. Wstęp do Blueprintów i programowania
– Co to jest Blueprint i jego kluczowe pojęcia
– Omówienie środowiska programistycznego w Unreal Engine
– Stworzenie funkcjonalnego zdarzenia w Event Graph
– Stworzenie własnej funkcji
– Omówienie różnic zdarzeń, makr oraz funkcji
– Suplement Blueprint
– Array, Set, Map
– Enumeration, Datatable, Structure

6. Zasoby projektu
– Source Control
– Textures
– Static Meshes
– Import Export
– Optymalizacja, Shadowing, Lighting, PostProcess
– Komendy I Monitoring Wydajności

7. Podstawowy projekt z użyciem szablonu First Person Shooter
– Co dalej po kursie?

  1. Norbert Biel

    Lekcje zrozumiałe i wiele użytecznych przykładów.

Dodaj ocenę