Nowośc

Kurs Substance Painter kompendium

89

W kursie nauczysz się pracować w najnowszym narzędziu Substance Painter i tworzyć wspaniałe tekstury oraz trójwymiarowe modele.

Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 7 godzin

Czego się nauczysz?

W tym kursie poznasz wszystkie narzędzia i techniki stosowane przez grafików pracujących w programie Substance Painter, przy tworzeniu realistycznych i precyzyjnych tekstur oraz modeli 3d. Szkolenie zaczniesz od podstaw czyli od wprowadzenia w interfejs oraz poznania wszystkich narzędzi, których będziesz używać w programie.

  • Poznasz narzędzia do teksturowania 3D
  • Wykorzystasz na modelu utworzone materiały
  • Poznasz filtry, generatory i narzędzia proceduralne, pomocne przy teksturowaniu
  • Poprawisz metody wypalania map siatki, aby uniknąć typowych problemów.
  • Wyrenderujesz kompletny model 3D i dodasz efekty końcowe, korzystając z wbudowanego silnika renderowania IRAY

Zobaczysz możliwości tego świetnego programu, a swoją pracę rozpoczniesz od stworzenia nowego pliku i ustawień shadera oraz tekstur. Następnie podczas praktycznej pracy nad modelem, zostaniesz przeprowadzony przez wszystkie zasoby i możliwości jakie kryje w sobie program. Pod koniec tego kursu zdobędziesz solidne podstawy począwszy od płynnego przepływu pracy z interfejsem, po tworzenie własnych modeli.

  • Interfejsu programu oraz narzędzia
  • Poruszania się po strefie Shelf
  • Zrozumiesz zasady teksturowania
  • Stworzysz model 3d za pomocą dostępnych opcji modelowania
  • Dodasz materiały, zastosujesz presety
  • Nałożysz materiały na ID Map
  • Zmodyfikujesz kanały
  • Poznasz dostępne narzędzia malarskie
  • Wygenerujesz filtry
  • Nałożysz oświetlenie
  • Dopracujesz model z opcjami renderowania Iray

Dla kogo jest ten kurs?

  • Ten kurs jest przeznaczony dla grafików 3D, zainteresowanych nauką narzędzia Substance Painter od podstaw.
  • Dla wszystkich osób, związanych z branżą gier, które szukają odpowiedniego narzędzia do teksturowania i tworzenia
    modeli 3d.

Kombajn dla tekstur 3D

Substane Painter, to dosyć świeża i jeszcze mało znana aplikacja od firmy Adobe. Stworzona głównie z myślą o tworzeniu tekstur oraz materiałów na potrzeby grafiki 3d. Co warte dodania, to fakt, że efekty renderowane są w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybki podgląd pracy. Program posiada mnóstwo narzędzi oraz efektów na potrzeby pracy z materiałami.

W świecie projektantów gier, program doceniany jest za realizm tworzonych modeli, w czym na pewno pomagają wbudowane efekty brudzenia czy zużycia się materiałów. Dodatkowo Substance Painter bez problemu współpracuje z innymi programami typu Adobe Dimension, Unreal Engine, Unity, Maya, Cinema 4d, 3ds Max.

Praca z teksturami

Tworzenie oraz modyfikowania tekstur to rzecz, w której Substance Painter czuje się jak ryba w wodzie. Dlatego opanowanie zagadnienia tekstur i materiałów jest kluczowe, by w pełni poznać program. Dzięki kursowi wyedytujesz materiał przez dodawanie warstw. Nałożysz materiał na ID Map, zmienisz kolor, oraz dodasz materiał jako preset. Kolejną pomocną rzeczą przy tworzeniu tekstur, będzie poznanie pracy z kanałami, gdzie zdobędziesz umiejętność modyfikowania kanałów oraz dodawania poziomów. Poznasz również tryby mieszania warstw i zobaczysz co to jest smart materiał.

Malowanie

Kolejnym ważnym tematem na drodze do opanowania programu jest nauka malowania. Dzięki temu Twoje tekstury i kształty nabiorą kolorów. W tej części kursu poznasz wszystkie możliwości narzędzia brush. Dodatkowo poznasz metody na malowanie symetryczne, dodasz hard surface oraz wykorzystasz narzędzia klonowania.

Rendering

Pod koniec kursu dopracujesz stworzony model oraz tekstury, dzięki opcjom renderowania jakie oferuje wbudowany silnik Iray. Nauczysz się dobierać odpowiednie ustawienia, dodawać oświetlenie, wydobywać blaski i cienie na powierzchni modelu.

Dodatkowo zobaczysz jak poprawnie wyeksportować pliki do dalszej obróbki np. w programie Dimension, gdzie dokonasz kolejnych poprawek.Podsumowaniem kursu będzie rozbudowana lekcja, gdzie wykorzystasz cała zdobytą wiedzę podczas dopracowywania stworzonego modelu.

Przedstawienie
– Powitanie

Wprowadzenie
– Cinema 4D Wprowadzenie
– Cinema 4D, Zbrush – FBX Eksport

Substance interface
– Nowy plik, sample, omówienie UI
– Ustawienia Shadera
– Ustawienia tekstur

Shelf
– Poruszanie się po Shelfie, wyszukiwanie importowanych materiałów
– Importowanie materiałów

Baking mesh
– „Wypalanie” meshu, tekstur oraz id map

Materiały
– Base materiał, oraz ogólne informacje czym jest materiał
– Edycja materiałów poprzez dodawania warstw
– Dodawanie materiału wraz z zmianami planarnymi
– Nakładanie materiału na ID Map, oraz pokazywanie różnic
– Zmiany koloru materiału
– Dodawanie materiałów jako nowe presety, dodawanie ID map do materiału

Modyfikowanie kanałów
– Modyfikowanie kanałów, dodawanie poziomów
– Dodawanie tekstur na materiały

Narzędzia
– Dodawanie własnego smart materiału
– Tryby mieszania warstw
– Dodawanie własnego logo

Malowanie
– Wprowadzenie do malowania
– Dodawania hard surface
– Malowanie symetryczne
– Dodawanie stickera
– Narzędzie klonowania

Generator, filtry
– Dodawanie filtrów
– Mieszanie generatorów z filtrami

iRay
– Wprowadzenie do IRay oraz ustawień
– Export, Adobe Dimension

Podsumowanie
Różnica renderów, końcowy projekt
Utrwalenie technik, samodzielne skończenie modelu

Dodaj ocenę