Czego się nauczysz?
Zobaczysz jak wykorzystać program na potrzeby tworzenia animowanej postaci 2d, począwszy od eksportu postaci z Photoshopa, a skończywszy na kompletnej animacji, wykorzystując efektywny system riggingu (szkieletyzacji), oraz korzystania ze skomplikowanych sekwencji animacji.
W trakcie tego kursu opanujesz:
- Eksport postaci z Affinity Designer i Adobe Photoshop.
- Importowanie postaci do Spine Pro.
- Zarządzanie projektami i unikanie zgubionych plików.
- Wprowadzenie do podstawowych funkcji Spine Pro.
- Dodawanie i riggowanie siatki.
- Przydzielanie siatki do elementów zbroi.
- Tworzenie i łączenie kości w postaci i elementach ubioru.
- Riggowanie włosów i wykorzystanie transform constraint.
- Ustawienia kontroli dla głowy w różnych wariantach.
- Dodawanie wag i pracy z elementami z ścieżką.
- Zrozumienie roli kości i wag w animacji.
- Implementacja IK i dodawanie drugiej nogi dla większej swobody animacyjnej.
- Tworzenie konstruktywnej animacji głowy.
Dla kogo jest ten kurs?
- Animatorzy cyfrowi 2D od poziomu początkującego do zaawansowanego.
- Twórcy gier chcący tworzyć profesjonalne animacje postaci 2D.
- Każdy, kto pasjonuje się animacją 2D w grach.
Dlaczego warto wybrać Spine do animacji?
Program Spine 2D Animation Software zdobył ogromne uznanie wśród twórców gier i animatorów cyfrowych 2D, stając się jednym z najbardziej cenionych narzędzi do animacji szkieletowej 2D.
Zalety korzystania z Spine:
- Spine jest łatwy do nauki i intuicyjny w obsłudze.
- Odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych animatorów.
- Spine Pro oferuje wszystkie zaawansowane funkcje animacji 2D.
- Animacje gier Spine łatwo integrują się z większością silników gier.
- Doskonała integracja z narzędziami ilustracyjnymi do importowania dzieł sztuki.
W skrócie, korzystając z Spine Pro, nie masz praktycznie żadnych ograniczeń w tworzeniu animacji 2D.
Podstawy programu
Zanurzysz się w świat animacji postaci z profesjonalnym kursem Spine Pro. Rozpoczniesz od podstaw, ucząc się eksportować postać z programów takich jak Affinity Designer czy Adobe Photoshop. Opanujesz sztukę importowania projektu do Spine Pro, unikając pułapek zgubionych plików. Zdobędziesz wiedzę na temat podstawowych funkcji ustawień postaci.
Przygotowanie pod animację
Następnie przejdziesz do ustawień postaci, gdzie dowiesz się, jak dodawać siatkę, riggować postać oraz przydzielisz siatkę do elementów zbroi. Odkryjesz, jak sprawnie dodawać i łączyć kości, zarówno do postaci, jak i do elementów ubioru. Poznasz tajniki riggowania włosów i wykorzystasz transform constraint, by nadać swojej postaci życie.
Animowanie postaci
W tym rozdziale opanujesz ustawienia kontroli głowy w różnych wariantach. Wykorzystasz ścieżki i poznasz rolę kości w procesie animacji. Zrozumiesz koncepcję IK (Inverse Kinematics) i zastosujesz ją do postaci.