Czego się nauczysz?
Ten kurs przedstawia kompletny proces krok po kroku, od początkującego do profesjonalnego zaprojektowania ruchomej animowanej postaci. Pod koniec tego kursu będziesz posiadał wiedzę, jak pracować z programem Adobe Character Animator, tworząc własne niestandardowe postacie. Dowiesz się jak dodawać ruch do takich detali twarzy jak oczy, usta, nos oraz jak tworzyć naturalny ruch kości i stawów. Ponadto zobaczysz jak pracować nad fizyką dodając np. podmuch wiatru czy grawitację.
- Poznasz interfejs oraz narzędzia programu
- Dowiesz się na czym polega przepływ pracy
- Utworzysz dwa kompletne projekty animacji
- Nauczysz się riggowania
- Dowiesz się co to są kontrolery i triggery
- Zaprojektujesz postać od podstaw w Photoshopie
- Usuniesz najczęstsze błędy animacji
- Stworzysz zachowania fizyczne
- Wykorzystasz obiekty niezależne oraz draggable
- Dopracujesz ekspresję i mimikę twarzy
- Ustawisz ruchy kamery
- Popracujesz nad ruchem kości
- Nagrasz animację
- Stworzysz animowane tło w After Effects
Dla kogo jest ten kurs?
- Początkujący animator, który chce nauczyć się nowych umiejętności
- Animatorzy średnio zaawansowani, którzy chcą poprawić swoją efektywność
Zaczynamy od Photoshopa
Kurs rozpoczniesz od zaprojektowania postaci w Photoshopie, gdzie ułożysz warstwy oraz grupy, które mają ogromny wpływ na późniejsze tworzenie animacji. Odpowiednia struktura zapewni Ci idealny i płynny ruch w programie Character Animator. Następnie zaimportujesz projekt do Character Animator i rozwiążesz
typowe błędy podczas procesu montażu.
Zachowania fizyczne
W kolejnym kroku utworzysz scenę i dowiesz się jak korzystać z obiektów i wdrażać zachowania fizyczne, dzięki czemu Twoja postać zacznie ruszać poszczególnymi częściami ciała. Dopracujesz mimikę twarzy oraz płynność animacji, by całość była jak najbardziej naturalna.
Riggowanie
Praca nad postacią, to również etap riggowania, któremu została poświęcona kolejna lekcja. Nauczysz się przypisywać akcje do triggera, stosować wyzwalacze, nagrywać animację oraz tworzyć przejścia między klatkami. Nie zabraknie również informacji na temat takich narzędzi jak puppet track behavior. W kursie omówione zostaną różne istotne informacje, takie jak niezależne właściwości siatki, zachowania związane z połączeniami czy przypisywanie kluczy.
Kończymy w After Effect
Ostatnia lekcja przeniesie Cię do programu After Effects, gdzie wygenerujesz tło pod utworzoną postać. Utworzysz kształty i wykonasz animację całej sceny.