Kurs Cinema 4d grafika izometryczna

49

Ten kompleksowy przewodnik pomoże Ci stworzyć piękne, ponadczasowe, izometryczne sceny za pomocą Cinema 4d.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2019
Czas trwania: 3 godziny 15 minut

Czego się nauczysz?

Tematem tego kursu jest tworzenie grafiki izometrycznej w programie Cinema 4d. Dla niewtajemniczonych izometria często nazywana również jako grafika 2.5d lub pseudo 3d. Jest to grafika, która symuluje złudzenie efektu trójwymiarowego, dzięki temu, że widok ustawiony jest pod odpowiednim kątem.

Najlepszym przykładem zastosowania tego typu grafik są popularne, przeglądarkowe gry internetowe. Na pewno znasz gry typu Farmville, SimCity oraz inne popularne strategie. W większości wypadków zastosowano tam rzut izometryczny. Tego typu widok stosują również twórcy nawigacji samochodowych czy nawet sam Google w swoich mapach.

Podczas trwania tego szkolenia w głównej mierze skupimy się na utrzymaniu odpowiedniego kąta kamery i modelowania w taki sposób, żeby grafika utworzyła rzut izometryczny. Oczywiście nie zabraknie również informacji o oświetleniu, teksturowaniu i renderowaniu. Efektem będą dwa projekty: rzut pokoju oraz ikona komputera.

Pod koniec tego kursu będziesz w stanie samodzielnie stworzyć własny izometryczny projekt na potrzeby gier czy animowanych filmów.

  • Izometryczne ustawienie kamery
  • Tworzenie izometrycznych stylowych modeli 3D
  • Pracy z teksturą i kolorem
  • Ustawienia świateł
  • Doświetlenia sceny
  • Dwóch rzutów: jeden na cały pokój, drugi na pojedynczy obiekt

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla osób, które znają minimalne podstawy
    W kursie mile widziana jest znajomość podstaw interfejsu programu lecz nawet początkujące osoby powinny sobie poradzić z odtworzeniem przykładów.
  • Dla grafików
    Dla wszystkich twórców gier, animowanych filmów, explainerów wideo, motion designerów oraz projektantów grafiki 3d.

Grafika, która nie nudzi

Dlaczego tego typu grafika, mimo tego, że jest z nami już tyle lat, w dalszym ciągu nie przestaje nudzić? Posiada ona ogromną zaletę, która łączy widok z góry oraz z boku, co daje wrażenie trójwymiarowości. Mimo tego, że całość tak naprawdę nie jest trójwymiarowa, widz może bez problemu może rozpoznać detale przedmiotów i postaci. Pokazanie sceny stosując kąt pochyły czyli izometryczny daje o wiele lepszy efekt niż sam widok z góry czy tylko z boku. Dzięki temu scena nie jest płaska.

Ulubiony kąt widzenia twórców gier

Najpopularniejsze strategie wykonane są w rzucie izometrycznym czyli posiadają kąt kamery utrzymany w okolicach 120 stopni. Mimo tego, że nie są one tak realistyczne jak przy trójwymiarze to wyróżniają się niesamowitą grywalnością. Tego typu grafika doskonale nadaje się również do tworzenia wszelkiego rodzaju map, przewodników czy infografik gdzie można odwzorować budynki, ulice i charakterystyczne miejsca o wiele lepiej niż przy tradycyjnym widoku z lotu ptaka.

Era mobilności

Co ma wspólnego izometria ze smartfonami oraz tabletami? Stanowi ona świetny kompromis między prawdziwą grafiką trójwymiarową, która na małych ekranach i urządzeniach o mniejszej wydajności nie do końca się sprawdza. Natomiast zastosowanie izometrii pozwala utrzymać efekt 3d, a dodatkowo pomieścić wszystko na małym ekranie.

Izometria jako rysunek techniczny

Jednak zastosowanie tego rodzaju grafiki nie ogranicza się tylko do rozrywki i tworzenia gier. Grafika tego typu sprawdzi się również doskonale w nauce przy izometrycznym rysunku technicznym gdzie płaski rzut, nie odwzorowałby do końca detali np. projektu mieszkania. Wszędzie tam gdzie płaska kreska to za mało, można wykorzystać grafikę izometryczną.

1. Modelowanie mieszkania
2. Modelowanie oraz kamery
3. Detale
4. Oświetlenie i teksturowanie
5. Renderowanie
6. Projekt drugi – detal

Dodaj ocenę