Kurs Blender – scena na podstawie zdjęcia

79

Zrób zdjęcie, przerzuć do Blendera i uzyskaj trójwymiarowy, animowany model

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2020
Czas trwania: 6 godzin 30 minut

Czego się nauczysz?

Jeśli interesujesz się modelowaniem 3D i teksturowaniem na potrzeby gier, animacji lub projektowania architektonicznego to umiejętność tworzenia scen na podstawie zdjęć może być przydatna w Twojej pracy. W kursie zobaczysz jak wykorzystać program Blender oraz Photoshop do stworzenia modelu na podstawie zdjęcia.

Wykonasz w pełni trójwymiarowy model interfejsu audio, bazując na zwykłej fotografii. Oznacza to, że nie będziesz tworzyć wymyślonego obiektu z głowy. Pobierzesz teksturę, kształt oraz zwymiarujesz obiekt, wzorując się na statycznej fotografii. W efekcie czego otrzymasz trójwymiarowy model w skali 1:1. Jednak na stworzeniu statycznego modelu Twoja praca się nie skończy. W kolejnym rozdziale zobaczysz jak dokonać animacji sceny, operując kamerami w programie After Effects z dodatkiem VideoCopilot.

  • Jak poprawić zdjęcia w Photoshopie
  • Jak przerzucić fotki z Photoshopa do Blendera
  • Jak węzły mogą ułatwić prace w Blenderze
  • Jak dodawać, grupować, mieszać i łączyć węzły
  • Jak modelować precyzyjne i skomplikowane obiekty
  • Jak utworzyć środowisko dla modelu
  • Jak ustawić opcje renderingu oraz dodać ruchome kamery
  • Jak współpracować z Photoshopem i Blenderem
  • Jak stworzyć animację całej sceny w Afterze
  • Jak wykorzystać dodatek VideoCopilot w Afterze

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla każdego kto chce zdobyć umiejętności tworzenia wysokiej jakości fotorealistycznych scen
  • Dla osób średnio zaawansowanych, które opanowały już podstawy i sprawne poruszanie się po programie

Odwzorowanie modelu ze zdjęcia

W kursie zobaczysz sposoby pracy ze statycznym zdjęciem. Przerzucisz je do programu Blender i umieścisz na wymodelowanym obiekcie. Fotografia pomoże Ci w utworzeniu tekstury, dzięki temu uzyskasz realistyczną powierzchnię projektu. Stworzysz obiekty pobierając wymiary oraz kształty z fotografii. Odwzorujesz również środowisko w jakim znajduje się model korzystając z opcji environment texture. Dzięki temu utworzysz trójwymiarowe pomieszczenie gdzie było robione zdjęcie.

Materiały i rendering

Jak pewnie wiesz program Blender posiada wiele opcji wspomagających teksturowanie. Jednak w tym kursie spróbujemy wykorzystać teksturę, pobraną ze zdjęcia. Dlatego też w programie Photoshop dokonasz wyodrębnienia poszczególnych części z powierzchni zdjęcia, by następnie przerzucić je do Blendera jako osobne materiały. W Blenderze oczywiście dopieścisz uzyskane materiały, manipulując światłem i opcjami renderowania.

Węzły

Zobaczysz co to są i jak działają węzły w Blenderze. Dzięki nim ułatwisz sobie pracę przy skomplikowanym nakładaniu tekstur oraz materiałów. Pokażemy Ci jak dodawać węzły, jak je grupować oraz miksować. Mapowanie tekstur to jedna z przydatniejszych umiejętności, która warto znać.

Animowany interfejs

W trakcie tego kursu stworzysz realistyczny produkt zaczynając od organizacji projektu, po modelowanie głównych brył oraz najmniejszych detali jak przełączniki czy podkładki pod śrubki. Kurs zamyka rozdział na temat tworzenia animacji w programie After Effects. W efekcie czego uzyskasz realistycznie wyglądający model wraz z ruchomą sceną.

1. BLENDER – MODELOWANIE

1. Wstęp
2. Tworzenie nowego projektu
3. Wymiarowanie
4. Nakładanie zdjęcia na model
5. Docinanie tekstury
6. Krzywa Beziera – wyciąganie obudowy
7. Praca z frontem obudowy
8. Praca z frontem obudowy
9. Przepołowienie modelu
10.Dopasowanie tekstury
11.Odwzorowanie w 3d drobnych elementów
12. Odwzorowanie w 3d drobnych elementów
13. Odwzorowanie w 3d drobnych elementów
14. Odwzorowanie w 3d drobnych elementów
15. Wcięcia, wgłębienia, uwypuklenia
16. Przełączniki
17. Przełączniki
18. Żłobienie – śrubki
19. Żłobienie – śrubki
20. Żłobienie – śrubki
21. Wejście jack
22. Wejście jack
23. Potencjometry
24. Tylny panel
25. Tylny panel
26. Tylny panel przełączniki
27. Tylny panel – potencjometry
28. Tylny panel – potencjometry wskazówki
29. Tylny panel – potencjometry
30. Tylny panel – wejścia, podkładki
31. Tylny panel – wtyki
32. Tylny panel – szkiełko

2. PHOTOSHOP BLENDER – MATERIAŁY, TEKSTURY

33. Photoshop – Usuwanie tła
34. Blender – nakładanie oryginalnych napisów
35. Blender dorabianie brakujących elementów
36. Blender – wykorzystanie oryginalnych tarczy
37. Photoshop – wycinanie tarcz
38. Photoshop – poprawa tarcz
39. Photoshop – wycinanie dolnej części tarczy
40. Blender – nakładanie tarcz
41. Blender – kolor materiału
42. Blender – nakładanie materiałów
43. Stosowanie węzłów w Blenderze
44. Stosowanie węzłów w Blenderze

3. BLENDER RENDEROWANIE

45. Pierwsze rendery
46. Pierwsze rendery
47. Oświetlenie obiektu
48. Zmiana tekstury
49. Aluminium
50. Dodawanie środowiska
51. Renderowanie
52. Renderowanie – kamery
53. Renderowanie – kamery
54. Podgląd renderu
55. Graph editor
56. Odwzorowanie środowiska ze zdjęcia

4. AFTER EFFECTS VIDEO COPILOT – ANIMACJA

57. Nazewnictwo przed importem
58. Nowy projekt w Afterze
59. After – tekstury
60. After animacja

5. DODATEK SKETCHFAB

61. Zabawy Sketchfab

Dodaj ocenę