Kurs podstawy projektowania i prototypowania w Adobe XD

89

Podstawy projektowania i prototypowania w Adobe XD. Zakres wiedzy obejmuje omówienie interfejsu oraz stworzenie prostego projektu aplikacji.

Poziom: podstawy
Data wydania: 2022
Czas trwania: 10 godzin

Czego się nauczysz?

Ten kurs został stworzony, aby wprowadzić Cię i nauczyć programu Adobe XD. Oprogramowanie Adobe, to niezwykłe narzędzie do projektowania i prototypowania funkcjonalnych makiet. Jeśli interesuje Cię tematyka ux oraz ui, a do tego szukasz swojego pierwszego narzędzia projektowego, to zapoznaj się z tym szkoleniem, które przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze funkcje tego programu.

  • zobaczysz jak sprawnie poruszać się po programie
  • nauczysz się projektować ekrany aplikacji
  • poznasz podstawy programu Adobe XD
  • utworzysz swoje pierwsze makiety
  • utworzysz style oraz typografię
  • popracujesz z obrazami i grafiką
  • wykorzystasz dostępne kształty
  • poznasz metody prototypowania
  • utworzysz widoki dla aplikacji
  • poznasz skróty klawiaturowe
  • zobaczysz jak grupować elementy
  • dodasz animację między widokami
  • dowiesz się o technikach przyśpieszających pracę

Dla kogo jest ten kurs?

  • Do udziału w kursie nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w projektowaniu Adobe XD.
  • Ten kurs jest przeznaczony dla początkujących w dziedzinie projektowania UX/UI.
  • Lekcje są preferowane dla osób, które pierwszy raz będą miały styczność z programem.

Poznaj narzędzia oraz interfejs

W szkoleniu poznasz wszystkie niezbędne narzędzia do tworzenia doskonałych modeli szkieletowych. Zostaną omówione takie podstawy narzędzi jak:

  • typografia
  • ustawienia kolorów i gradientów
  • praca z kształtami i piórem
  • tworzenie komponentów
  • dodawanie przycisków
  • praca z obszarem roboczym
  • projektowanie układów
  • prototypowanie
  • testowanie
  • siatki, układy, grupy
  • warstwy, maski
  • narzędzia do wyrównania
  • narzędzia animacji

Projektowanie i prototypowanie

W kursie poznasz funkcje programu, które będą pomocne zarówno przy tworzeniu szkiców, makiet oraz prototypów interfejsów aplikacji mobilnych. Pokażę Ci jak zaplanować aplikację, wykonać widoki oraz utworzyć dla nich interaktywny prototyp.

Zobaczysz jak utworzyć poszczególne ekrany aplikacji oraz połączyć je w odpowiedniej kolejności. Zaprojektujesz i przetestujesz całą ścieżkę, jaką wykona użytkownik Twojej aplikacji. Ta wiedza, pozwoli Ci, zweryfikować swoje pomysły na aplikację już na etapie prototypowania.

  • utworzysz ekran kontaktu, profilu, logowania, powiadomień, wyszukiwania
  • wykorzystasz auto animate, ustawisz scroll to
  • dodasz triggery czyli wywoływacze
  • przetestujesz poprawność linków, przycisków oraz fontów

Wszystko co musisz wiedzieć o Adobe XD

Adobe XD jest to najłatwiejsze i najlżejsze narzędzie spośród wszystkich programów do projektowania, które jednocześnie dostępne jest na system Windows oraz Mac.

  • Jak poruszać się po interfejsie i przełączać panele?
  • Jak ustawić artboardy, aby szybko wykonać szkielety?
  • Jak projektować ikony, stosować symbole i kształty?
  • Jak przenosić style tekstowe pomiędzy inne artboardy?
  • Jak stosować i kopiować komponenty?
  • Jak grupować elementy i stosować stacking?
  • Jak ustawić wiele ekranów na obszarze roboczym i połączyć je za sobą?
  • Jak ustawić obszar roboczy za pomocą działań matematycznych?
  • Jak stosować animację w aplikacji oraz na stronie?
  • Jak przenosić proporcje między ekranami?

Jak zacząć z Adobe XD
0. Wstęp
1. Instalacja
2. Ekran Powitalny
3. Interface w trakcie projektowania
4. Design – ekran właściwości
5. Ćwiczenie na opanowanie podstaw

Narzędzia
1. Artboard oraz grid
2. 9 kluczowych narzędzi
3. Prostokąt i jego właściwości
4 . Elipsa oraz zmiany w węzłach
5. Narzędzie Polygon
6. Narzędzie linia
7. Narzędzie pióro
8. Tworzenie ikon poprzez narzędzia
9. Rozmycie tła oraz obiektu
10. Narzędzie tekst
11. Kolory i gradienty
12. Budowa kolorów do naszych projektów
13. Tworzenie masek z kształtów
14. Linie pomocnicze
15. Dodawania styl pisma
16. Powtarzanie siatki
17. Tworzenie Components
18. Zarządzanie biblioteką
19. Horyzontalny oraz poziome układanie elementów
20. Sposoby align oraz działania na obiektach wektorowych
21. Skróty Klawiszowe – podstawowe
22. Skróty klawiszowe – zaawansowane
23. Eksport, udostępnianie pracy

Pomocne techniki
1. Komponenty
2. Działania matematyczna na wielkościach oraz okno share
3. Animowanie okien
4. Auto-przesuwanie strony
5. Lottie plugin
6. Fix position, overlay, proste prototypowanie
7. Inteligentna zmiana rozmiaru
8. Projektowanie z dźwiękiem oraz radial gradient

Projektowanie na kartce oraz interaktywne
1. Blok font część1
2. Blok font część2
3. Blok font część3
4. Dodawanie detali w blok font część1
5. Dodawanie detali w blok font część2
6. Tworzenie projektów na kartce papieru
7. Ćwiczenie z UI Kit Iphone
8. Ćwiczenie z UI Kit Iphone część2

Projektowanie aplikacji
1. Budowanie prostej aplikacji finansowej
2. Budowanie prostej aplikacji finansowej część2
3. Budowanie prostej aplikacji finansowej cześć3
4. Ekran logowania
5. Budowa ekranu głównego aplikacji
6. Budowa ekranu głównego aplikacji część2
7. Budowa ekranu głównego aplikacji część3
8. Budowa menu dla ekranu głównego
9. Menu w ekranie logowania
10. Mapa w ekranie logowania
11. Kontakt dla ekranu logowania
12. Ekran wyszukaj
13. Ekran profilu
14. Ekran powiadomień

Prototypowanie aplikacji
1. Prototypowanie – akcja tap
2. Prototypowanie – auto animate
3. Prototypowanie – overlay
4. Prototypowanie – scroll to oraz cofanie
5. Prototypowanie – reszta triggerów, akcji
6. Sprawdzenie guzików oraz fontów, interaktywna aplikacja część1
7. Interaktywna aplikacja część2

Dodaj ocenę