Wyprzedaż

Kurs After Effects – animacje, tracking, pluginy

99 89

Rozwiń swoją wiedzę o zaawansowane aspekty pracy w Afterze. Naucz się tworzyć animacje wykorzystując trackowanie oraz zewnętrzne pluginy: Mocha, Duik, Animation Composer.

Poziom: zaawansowany
Data wydania: 2021
Czas trwania: 7 godzin

Czego się nauczysz?

Ten kurs stanowi olbrzymią dawkę wiedzy dla osób, które znają już podstawy Aftera i chcą osiągnąć zaawansowany poziom wtajemniczenia. Głównym motywem kursu jest tworzenie animacji przy współpracy z zewnętrznymi pluginami: Mocha, Duik, Animation Composer. Poznasz techniki pracy z trackowaniem obiektów, tworząc różnego rodzaju animacje. Nauczysz się ożywiania wektorowych postaci korzystając z riggowania. Dowiesz się jak After współpracuje z takimi programami jak Cinema 4d czy Photoshop.

  • jak wykonać różnorodne projekty animacji
  • jak stosować zewnętrzne pluginy: Mocha, Animation Composer, Duik
  • jak stosować tracking w animacji
  • jak współpracować z Cinema 4d
  • jak tworzyć trackowanie obiektów
  • utworzyć odwróconą kinematykę animacji
  • co to jest parentowanie warstw
  • jak pracować i operować cieniem oraz światłem
  • jakie są zaawansowane ustawienia kamer
  • jak dokonać animacji tekstu korzystając z parametru wiggle transform
  • co to jest krzywizna i segmentowanie
  • do czego służą punkty kontrolne
  • co do jest shadow cather
  • nałożysz teksturę wykorzystując mapę środowiska
  • dokonasz riggowania wektorowej postaci oraz ludzkiej ręki
  • nauczysz się ciąć obrazek w Photoshopie na potrzeby animacji
  • dodasz ruch do statycznego zdjęcia
  • stworzysz elementy kolizyjne korzystając z Cinema 4d

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla osób, które znają już podstawowe narzędzia oraz interfejs programu After.
  • Dla osób, które chcą poznać pluginy Mocha, Duik, Animation Composer. Dla wszystkich, których interesuje animacja, trackowanie, tworzenie zaawansowanych kompozycji.

Światła, cienie, kamery oraz Cinema 4d

Nauczysz się pracować z położeniem światła, dzięki temu cień będzie podążać za ruchem obiektu. Do zabawy światłem i cieniem wykorzystasz takie opcje jak punkty kontrole, shadow catcher. Zobaczysz również jak prawidłowo przenieść całą scenę do programu Cinema 4d i wybrać odpowiednie opcje exportu. W Cinema 4d dokonasz renderingu 3d, dzięki temu Twoja animacja nabierze trójwymiarowości i zyskasz dodatkowe opcje pracy ze światłem i cieniem. Nauczysz się również nakładać tekstury, tworząc mapę środowiska, dzięki temu nałożysz odbicia i refleksy świetlne. W programie Cinema 4d dodasz elementy kolizyjne korzystając z tagów symulacyjnych.

Mocha - trackowanie

Mocha to najważniejszy plugin, który poznasz. Stanowi jeden z popularniejszych dodatków do Aftera. Przy jego pomocy  dokonasz zaawansowanego trackowania, czyli podążania ruchu za pozycją obiektu. Utworzysz kontrolery, dodasz punkty kontrolne oraz siatkę i dokonasz trackowania. Nauczysz się exportować punkty do Aftera by np. dodać trackowanie punktów na materiale wideo. Zobaczysz również jak dokonać trackowania punktów na zielonym tle, korzystając z siatki trackowania.

Plugin Duke

W kursie dowiesz się, jak tworzyć odwróconą kinematykę w animacji, korzystając z zewnętrznego pluginu o nazwie Duik. Ten mały plugin pozwoli Ci poruszać obiektami po dowolnej ścieżce, tworząc zaawansowany ruch, przy jednoczesnej prostocie obsługi. Zobaczysz jak animować ścieżki ruchu, korzystać z pętli, ustawiać częstotliwość i płynność ruchu.

Riggowanie postaci

Kolejny etap to import wektorowej postaci utworzonej w Ilustratorze. Następnie za pomocą Aftera i pluginu Duik, dokonasz riggowania czyli dodawania punktów zgięcia, dzięki temu animacja postaci nabierze ludzkich ruchów. Dzięki punktom kontrolnym postać będzie mogła ruszać rękami, nogami, stopami. Ponadto zaimportujesz zdjęcie i nauczysz się tworzyć punkty kontrolne na ludzkiej ręce. Poznasz system kości korzystając z opcji puppet.

Współpraca z Photoshopem

Zobaczysz jak w Photoshopie pociąć postać na osobne warstwy, które później zaimportujesz do Aftera tworząc z nich animowany ruch. Dzięki temu, ze statycznego zdjęcia utworzysz ruszającego się człowieka.

Plugin Animation Composer

W kolejnym rozdziale poznasz plugin Animation Composer, który posiada gotowe animowane przejścia, gotowe ścieżki ruchu czy elementy prekompozycji.

Animacja w Afterze
1. Wstęp
2. Ustawienia projektu, ustawienia świateł i kamery, animacja tekstu, wiggle transform
3. Segmentowanie, krzywizny, cyklorama, punkty świetlne, opcje materiału
4. Wypośrodkowanie ruchu do osi, siatka
5. Słowo o kompozycji
6. Punkty kontrolne w animacji, punkty światła, shadow catcher
7. Export do Cinema 4d, opcje renderingu 3d, powrót do Aftera
8. Cinema 4d – ruch kamery, materiały, mapa środowiska

Duik
9. Kinematyka odwrotna w animacji – duik
10. Ścieżki ruchu, pętle – duik
11. Płynność ruchu – duik

Riggowanie
12. Import z illustratora, punkty zgięcia
13. Riggowanie ludzkiej ręki
14. Puppet, system kości
15. Puppet, system kości animacja

Animacja postaci ze zdjęcia – współpraca z Photoshopem
16. Cięcie obrazka w Photoshopie na potrzeby animacji
17. Maskowanie w Photoshopie na potrzeby animacji
18. Maskowanie w Photoshopie na potrzeby animacji cz2
19. Import do Aftera, ustalenie punktów kontrolnych
20. Punkty kontrolne
21. Ruch marionetkowy

Animation Composer
22. Efekty tekstowe

Mocha – trackowanie
23. Trackowanie – Mocha
24. Przypinanie trackera
25. Export punktów trackowania do Aftera
26. Pozycja obiektu, punkty początkowe i końcowe
27. Uporządkowanie kompozycji
28. Punkty na warstwach, kontrolery
29. Trackowanie punktów na filmie
30. Podgląd
31. Maskowanie punktów, efekty specjalne
32. Podgląd

Animacja ognia
33. Animacja ognia i tekstu
34. Efekty specjalne
35. Podgląd

Mocha – trackowanie
36. Podmiana green screen – wstęp
37. Trackowanie green screen
38. Render
39. Podgląd
40. Tracking tekstu, siatka trackowania
41. Ustalanie punktów kontrolnych na siatce
42. Dodanie cienia
43. Podgląd

Cinema 4d
44. Export do Cinema 4d
45. Tworzenie sceny Cinema 4d
46. Import fragmentów sceny Cinema 4d
47. Elementy kolizyjne, tagi symulacyjne
48. Elementy kolizyjne, dostosowanie oświetlenia sceny
49. Powrót do Aftera i dostosowanie sceny w Cinemaware, color grading
50. Podgląd

Dodaj ocenę