1 Ocena

Kurs Unity – podstawy tworzenie gier

49

Kompletny kurs wideo dla początkujących gdzie dowiesz się, jak stworzyć i zaprogramować swoją własną grę 3d z wykorzystaniem silnika Unity.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: podstawy
Data wydania: 2019
Czas trwania: 7 godzin 30 minut

Czego się nauczysz?

Jeśli lubisz gry komputerowe , a do tego jesteś kreatywną osobą, która chciałaby stworzyć własną grę, ale nie wiesz jak zacząć, to ten kurs jest dla Ciebie. W kursie Unity podstawy pokażę Ci krok po kroku jak za pomocą silnika Unity 3D samodzielnie stworzyć własną grę. W pierwszej części kursu pokaże Ci skąd pobrać i jak zainstalować bardzo dobry silnik do tworzenia gier. Zaczniesz od nauki interfejsu programu, później stworzysz pierwsze obiekty dostępne w Unity oraz podstawową scenę.

W kolejnej części stworzysz teren do gry. Tutaj zaczniesz od tworzenia wyspy, gór oraz innych elementów terenu, które występują w większości gier. Następnie ustawisz obiekty i modele, dodasz wodę , niebo i mgłę.

W kolejnym rozdziale nauczę Cię podstawowych zagadnień związanych ze skryptowaniem w języku C#. Będziesz uczyć się korzystania ze zmiennych, instrukcji, pętli, funkcji. Nauczysz się wykorzystywać w praktyce obiekty oraz komponenty Unity.

  • Nauczysz się obsługi Unity 3d
  • Zainstalujesz i ustawisz program
  • Poznasz interfejs Unity
  • Zobaczysz na czym polega świat projektowania w Unity
  • Nauczysz się pracować z modelami, materiałami oraz teksturami
  • Stworzysz kompletny teren oraz otoczenie w grze
  • Poustawiasz światła oraz kamery
  • Poznasz elementy języka C#
  • Nauczysz się stosowania skryptów
  • Dodasz elementy kolizyjne
  • Stworzysz dwie kompletne gry

Dla kogo jest ten kurs?

  • Dla początkujących
    Kurs przeznaczony jest dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z projektowaniem własnych gier i nie znają jeszcze Unity.
  • Dla wszystkich, którzy chcą tworzyć własne gry
    Dla początkujący bez doświadczenia lub z małym doświadczeniem tworzenia w Unity oraz kodowania w C#.

Podstawy projektowania i programowania Unity

Ten kurs przekaże Ci fundamentalną wiedzę z zakresu projektowania własnych gier. Kurs nauczy Cię poruszania się po programie , odczytywania, obsługi komponentów obiektu oraz podstawowych instrukcji, za pomocą których będziesz w stanie robić bardziej zaawansowane projekty. Ten kurs da Ci poczucie zrozumienia programu i zasad projektowania, dzięki temu Twoja praca w Unity będzie o wiele bardziej komfortowa i swobodna.

Pierwsza prosta gra

Po zapoznaniu się z interfejsem i przejściu podstaw programowania oraz obsługi Unity stworzysz pierwszą bardzo prostą grę, polegającą na strzelaniu z armaty w wierzę skrzyń. W tym rozdziale nauczysz się tworzenia modeli z wykorzystaniem figur, przygotowania scen kamery oraz budowy skrzyń, które będą reagowały na prawa fizyki. W tym miejscu zaprogramujesz również kontroler gracza.

Drugi projekt - gra 3d FPS

Końcowym etapem kursu, będzie stworzenie gry w stylu FPS. Tutaj poznasz zagadnienia związane z tworzeniem takiej gry krok po kroku. Nauczysz się tworzyć mapy z sześcianów, rozmieszczenia gracza przeciwników i apteczek na planszy. Zobaczysz jak działa skrypt typu MouseLook ( czyli swobodne rozglądanie się myszą). Stworzysz kontroler dla gracza, bardzo proste SI przeciwników. Dodasz możliwość strzelania z broni, zbierania przedmiotów, uruchamiania urządzeń. Dodatkowo utworzysz prosty interfejs gracza.

Dlaczego Unity?

Rynek gier z roku na rok rośnie na sile. Wartość rynku gier wyniosła w 2018 roku 134,9 mld dolarów, co daje 11 procent więcej niż w roku poprzednim. Spora część przypada na gry mobilne. W tym temacie Unity odnajduję się znakomicie ponieważ ponad połowa tytułów mobilnych powstała właśnie z użyciem Unity.

Jeśli nie jesteś przekonany co do słuszności wyboru Unity jako silnika, to musisz wiedzieć, że na chwilę obecną z jego możliwości korzysta już 5 mln projektantów gier. Korzystają z niego twórcy takich hitów jak Angry Birds Epic, Bad Piggies, Pokemon GO.

Co jeszcze przemawia na korzyść Unity ? Na pewno prostota obsługi, wsparcie na praktycznie każdą znaną platformę na konsole, komputery Pc i smartfony. Do tego trzeba dodać niską ceną za program.

Lekcja 1. Wprowadzenie do unity

Pobieranie
Instalacja
Uruchomienie Edytora
Projekt
Hierarchii
Inspektor
Scena
Game

Lekcja 2 Świat Unity

Współrzędne 2D i 3D
Współrzędne globalne i lokalne
Transformacje

Lekcja 3 Modele, materiały, tekstury

Wbudowane obiektu 3D
Importowanie modelu
Asset Store
Tekstury
Materiały

Lekcja 4 Teren

Tworzenie terenu
Rzeźbienie terenu
Teksturowanie terenu

Lekcja 5 Środowisko

Dodawanie drzew i roślin
Dodawanie wody mgły
Spacer po mapie

Lekcja 6 Światła i kamery

Światła
Anatomia kamery
Wiele kamer
Warstwy

Lekcja 7 Skrypty podstawy

Tworzenie skryptu
Pierwszy skrypt
Zmienne
Zmienne publiczne i prywatne
Operatory Arytmetyczne
Operatory Przypisania
Instrukcje warunkowe if i else
Operatory porównania
Operatory logiczne
Pętla while
Pętla for

Lekcja 8 Skrypty dane wejściowe

Metody(funkcje)
Metody(zwracanie wartości)
Kontrolery
Wczytywanie danych z osi zmiennych
Pobieranie danych wejściowych z naciśniętego guzika
Osie myszy
Dostanie się ze skryptu do lokalnego komponentu obiektu brak
Wyszukiwanie i dodanie obiektu do skryptu

Lekcja 9 Kolizje

Bryła sztywna
Kolider sztywny kontra wyzwalacz
Używanie wyzwalacza

Lekcja 10 Gra „Armata”

Budowanie planszy do gry „Armata”
Programowanie gry „Armata”

Lekcja 11 Pierwsza prosta gra Fps

Pierwszy FPS
Tworzenie levelu
MouseLook
Kontroler postaci
Strzelanie
Podstawowe UI
Podstawowe SI
Atak wrogów
Kula ognia
Statystyki gracza
Apteczka 61
Otwieranie drzwi
Budowanie Gry

  1. Lukasz92

    Bardzo polecam ten kurs

Dodaj ocenę