Czego się nauczysz?
Jeśli lubisz gry komputerowe , a do tego jesteś kreatywną osobą, która chciałaby stworzyć własną grę, ale nie wiesz jak zacząć, to ten kurs jest dla Ciebie. W kursie Unity podstawy pokażę Ci krok po kroku jak za pomocą silnika Unity 3D samodzielnie stworzyć własną grę. W pierwszej części kursu pokaże Ci skąd pobrać i jak zainstalować bardzo dobry silnik do tworzenia gier. Zaczniesz od nauki interfejsu programu, później stworzysz pierwsze obiekty dostępne w Unity oraz podstawową scenę.
W kolejnej części stworzysz teren do gry. Tutaj zaczniesz od tworzenia wyspy, gór oraz innych elementów terenu, które występują w większości gier. Następnie ustawisz obiekty i modele, dodasz wodę , niebo i mgłę.
W kolejnym rozdziale nauczę Cię podstawowych zagadnień związanych ze skryptowaniem w języku C#. Będziesz uczyć się korzystania ze zmiennych, instrukcji, pętli, funkcji. Nauczysz się wykorzystywać w praktyce obiekty oraz komponenty Unity.
- Nauczysz się obsługi Unity 3d
- Zainstalujesz i ustawisz program
- Poznasz interfejs Unity
- Zobaczysz na czym polega świat projektowania w Unity
- Nauczysz się pracować z modelami, materiałami oraz teksturami
- Stworzysz kompletny teren oraz otoczenie w grze
- Poustawiasz światła oraz kamery
- Poznasz elementy języka C#
- Nauczysz się stosowania skryptów
- Dodasz elementy kolizyjne
- Stworzysz dwie kompletne gry
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla początkujących
Kurs przeznaczony jest dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z projektowaniem własnych gier i nie znają jeszcze Unity. - Dla wszystkich, którzy chcą tworzyć własne gry
Dla początkujący bez doświadczenia lub z małym doświadczeniem tworzenia w Unity oraz kodowania w C#.
Podstawy projektowania i programowania Unity
Ten kurs przekaże Ci fundamentalną wiedzę z zakresu projektowania własnych gier. Kurs nauczy Cię poruszania się po programie , odczytywania, obsługi komponentów obiektu oraz podstawowych instrukcji, za pomocą których będziesz w stanie robić bardziej zaawansowane projekty. Ten kurs da Ci poczucie zrozumienia programu i zasad projektowania, dzięki temu Twoja praca w Unity będzie o wiele bardziej komfortowa i swobodna.
Pierwsza prosta gra
Po zapoznaniu się z interfejsem i przejściu podstaw programowania oraz obsługi Unity stworzysz pierwszą bardzo prostą grę, polegającą na strzelaniu z armaty w wierzę skrzyń. W tym rozdziale nauczysz się tworzenia modeli z wykorzystaniem figur, przygotowania scen kamery oraz budowy skrzyń, które będą reagowały na prawa fizyki. W tym miejscu zaprogramujesz również kontroler gracza.
Drugi projekt - gra 3d FPS
Końcowym etapem kursu, będzie stworzenie gry w stylu FPS. Tutaj poznasz zagadnienia związane z tworzeniem takiej gry krok po kroku. Nauczysz się tworzyć mapy z sześcianów, rozmieszczenia gracza przeciwników i apteczek na planszy. Zobaczysz jak działa skrypt typu MouseLook ( czyli swobodne rozglądanie się myszą). Stworzysz kontroler dla gracza, bardzo proste SI przeciwników. Dodasz możliwość strzelania z broni, zbierania przedmiotów, uruchamiania urządzeń. Dodatkowo utworzysz prosty interfejs gracza.
Dlaczego Unity?
Rynek gier z roku na rok rośnie na sile. Wartość rynku gier wyniosła w 2018 roku 134,9 mld dolarów, co daje 11 procent więcej niż w roku poprzednim. Spora część przypada na gry mobilne. W tym temacie Unity odnajduję się znakomicie ponieważ ponad połowa tytułów mobilnych powstała właśnie z użyciem Unity.
Jeśli nie jesteś przekonany co do słuszności wyboru Unity jako silnika, to musisz wiedzieć, że na chwilę obecną z jego możliwości korzysta już 5 mln projektantów gier. Korzystają z niego twórcy takich hitów jak Angry Birds Epic, Bad Piggies, Pokemon GO.
Co jeszcze przemawia na korzyść Unity ? Na pewno prostota obsługi, wsparcie na praktycznie każdą znaną platformę na konsole, komputery Pc i smartfony. Do tego trzeba dodać niską ceną za program.
Lukasz92 –
Bardzo polecam ten kurs