fbpx

Jak projektować reklamy graficzne na Instagrama ?

[ 21 czerwca 2018 ]

Około 53% użytkowników portali social media śledzi swoje ulubione marki na Instagramie i około 44% z nich używa Instagram do badania produktów. 70% użytkowników Instagrama to osoby poniżej 35 roku życia. Dlatego portal ten jest doskonałą platformą dla marketerów, którzy chcą dotrzeć do młodej i aktywnej publiczności. Od września ubiegłego roku Instagram rozpoczął wprowadzanie reklam sponsorowanych co daje marketerom szansę przyciągnięcia odbiorców do odpowiednich stron sprzedażowych. Reklamy sponsorowane wyglądają jak normalne posty na Instagramie (zdjęcie lub wideo), a jedyną różnicą jest to, że mają niebieski “sponsorowany” znaczek w prawym górnym rogu.

 

Nie wiesz, jak zacząć reklamować się na Instagramie ? Skuteczne reklamy na Instagramie muszą mieć dwa ważne elementy: inspirację oraz informacje. Inspiracja powoduje, że widzowie zatrzymują się i patrzą na Twoje reklamy podczas przewijania się przez kanał. Natomiast informacja w reklamie mobilizuje ich do działania. Po połączeniu tych dwóch elementów masz zgrany duet. Poniżej przedstawiamy kilka punktów, dzięki którym stworzysz skuteczne kreacje graficzne do reklam na Instagrama.

 

 

Zdecyduj się na jeden punkt

Uwaga Twoich widzów trwa tylko kilka sekund, więc musisz zdecydować, co ludzie mają zapamiętać z Twojej reklamy. Dlatego też lepiej unikać złożonych i skomplikowanych obrazów.  O wiele lepiej jest używać prostych zdjęć, które koncentrują się na jednym lub dwóch punktach, w których chcesz skierować uwagę widza.

W poniższym przykładzie oko natychmiast zauważa zegarek, ponieważ fotograf całą uwagę skupił właśnie na nim, skutecznie odcinając tło małą głębia ostrości. Jeśli masz więcej produktów, które chcesz reklamować, nie umieszczaj ich wszystkich w jednej reklamie, a raczej poświęć każdą reklamę  jednemu produktowi. Jeśli chcesz dodać do reklamy tekst, spróbuj ustawić go tak, aby był zgodny z głównym punktem centralnym zdjęcia i nie odwracał od niego uwagi. Zachowaj ograniczoną liczbę fontów do jednego typu. Używaj ich konsekwentnie we wszystkich swoich wpisach.

 

 

Stwórz intymną perspektywę

Aby zwiększyć zaangażowanie, użyj perspektywy, która umieszcza widzów centrum akcji na zdjęciu. Pozwoli to stworzyć bardziej intymną atmosferę i umożliwi widzom wyobrażenie na temat sposobu korzystania z produktu. W swoich zdjęciach spróbuj stworzyć poczucie u widza, że jest on z tobą w danej chwili i miejscu. Bardzo dobrze sprawdzają się tutaj zdjęcia, które pokazują tylko detal, gdzie resztę historii trzeba dopowiedzieć sobie samemu.

 

 

Nie bądź agresywny ze swoim logo

W Instagramie chodzi o niuanse, które należy wziąć pod uwagę. Budując kanał społecznościowy musisz zadbać o wizerunek i rozpoznawalność Twojej marki. Jednak czy zawsze trzeba w każdej grafice umieszczać logo żeby Twoja firma była rozpoznawalna ?

Zamiast tego wykorzystaj inne charakterystyczne dla twojej marki elementy. Spróbuj znaleźć detal, który łączy Twoją identyfikację wizualna np. kolor, krój fontu, kształt, układ. Dzięki temu reklama Twojej marki będzie o wiele bardziej naturalna.

Świetnym przykładem niech będzie rosyjska kampania reklamowa S7 Airline, która wyświetla reklamy za pośrednictwem serii grafik oraz filmów przedstawiających nowe funkcje samolotów. Za każdym razem nie mamy wątpliwości jaka marka promuje te posty za sprawą charakterystycznych barw użytych w postach.

 

 

Wykorzystaj siłę koloru i kontrastu

Czasami jedyną rzeczą, którą musisz zrobić, aby zwrócić uwagę użytkownika, jest użycie odważnych kolorów, kontrastujących kolorów. Zobacz na reklamę torebki gdzie wystarczyło zrobić zdjęcie na białym tle, by uzyskać bardzo mocny kontrast.

W drugim przykładzie widzimy jak kolor potrafi nakierować widza na element reklamy, który chcemy żeby był reklamowany. Wprawdzie na pierwszym planie mamy telefon, ale dzięki żywej barwie zwracamy uwagę na różowe buty.

 

 

Zwróć uwagę na spójność

Konsekwencja marki w mediach społecznościowych jest ważna, ponieważ poprawia rozpoznawalność. Dlatego ważne jest, aby Twoje treści organiczne jak i te płatne miały tą samą estetykę. Materiał reklamowy nie może zbytnio różnić się od tego co wrzucasz jako zwykłe posty. Oznacza to, że Twoje filtry, kolory lub kompozycje w zwykłych oraz sponsorowanych postach powinny wyglądać tak, jakby pochodziły od tej samej marki i są częścią tej samej strategii Instagrama.

Jeśli tworzysz serię reklam, które mają ten sam temat lub koncepcję, spróbuj zachować spójność między nimi poprzez podobny układ, kolory oraz inne elementy. Spójrz na poniższy przykład gdzie mimo różnych scen całość wygląda jakby była jednością.

 

 

Ogranicz tekst

Ponieważ Instagram to sieć społecznościowa oparta na zdjęciach, nic dziwnego, że obrazy są tutaj głównym tematem reklamy. O ile na Facebooku można reklamować się zarówno przez obrazy rastrowe jak i grafikę wektorową to w Instagramie obraz w formie zdjęcia będzie o wiele skuteczniejszy. Podobnie jak na Facebooku tekst na Twojej reklamy nie możesz zajmować więcej niż 20% całej powierzchni.

Na koniec upewnij się, że twoja widownia nie traci zainteresowania, ponieważ wyświetlasz tę samą reklamę w kółko. Dlatego zawsze stwórz kilka kreacji reklamowych i zmieniaj je regularnie np. co dwa tygodnie.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *