fbpx

Jak pisać skuteczne nagłówki ? copywriting

[ 26 kwietnia 2018 ]

Na przykucie uwagi czytelnika Twoim tekstem masz zazwyczaj tylko parę sekund. Pierwszą rzeczą jaką zobaczy odbiorca Twoich tekstów jest tytuł lub nagłówek. To głównie od niego zależy czy odbiorca będzie chciał czytać dalej i zagłębić się w całość artykułu lub otworzyć maila. W czasach gdy czytelnik atakowany jest najróżniejszymi tytułami nie jest to łatwa sztuka. Spójrz na nagłówki w gazetach, które czasem brzmią tak sensacyjne, że nie sposób w nie uwierzyć. Przejrzyj tytuły artykułów w znanych portalach informacyjnych. Wszystkie konstruowane są w taki sposób, żeby wzbudzić Twoją ciekawość. Od tych kilkudziesięciu znaków w tytule zależy czy użytkownik uzna treść za ciekawą czy tez nie. Poniżej poznasz kilka sposobów na pisanie interesujących nagłówków. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pisaniu skutecznych tekstów zapoznaj się z naszym kursem Copywritingu.

 

 

Umieść w tytule cyfrę

Liczba zapisana w tytule znacznie poprawia otwieralność wiadomości w mailach. Zachęca również do przeczytania artykułu lub kliknięcia w reklamę jeśli w zdaniu zawarta jest liczba. Ludzie uwielbiają wyliczanki. Warunek jest tutaj jeden. Liczba musi być zapisana za pomocą cyfry (7), nigdy słownie (siedem). Na pewno i w twojej branży można wykorzystać liczbę w tytule.  Dla przykładu :

  • 10 sposobów na odchudzanie
  • 7 sekretów znanych aktorów
  • 4 porady jak urządzić dom
  • 5 powodów na zakup odkurzacza piorącego

 

 

Jak ?

Słowo “jak” w tytule to kolejny element, który może przyciągnąć uwagę widza. Ludzie lubią poradniki oraz teksty które są odpowiedzią na jakiś temat. W internecie praktycznie cały czas szukamy nowych wiadomości, a słowo “jak” daje nam rozwiązanie jakiejś zagadki lub odpowiedzi na pytaie. Zauważ, że wiele zapytań w wyszukiwarkę internauci rozpoczynają od słowa “jak.

  • Jak pokonać lęk ?
  • Jak wybrać samochód ?
  • Jak w 14 dni zarobić 5000 złotych ?
  • Jak oszczędzać ?

 

Naj…

Zazwyczaj zwrot “naj” sugeruje coś wyjątkowego i skondensowanego czyli najlepsze, największe, najtrwalsze, najdziwniejsze. Taki tytuł może zaciekawić. Musisz jednak uważać ponieważ ta forma jest bardzo często wykorzystywana i wręcz nadużywana przez co ludzie powoli zaczynają na nią nie zwracać uwagi. Wszak ile może być firm, które są największe. Ile może być najlepszych diet. Dlatego z tym zwrotem potrzeba trochę umiejętności, żeby wyczuć kiedy warto je zastosować.

  • Największe zwierzęta świata
  • 5 najlepszych samochodów
  • 10 najciekawszych atrakcji nad morzem
  • Najgorsze błędy popełniane przez sprzedawców

 

 

Odkrycie tajemnicy

Ludzie są ciekawi zatem odkrycie tajemnicy przed czytelnikami może wpłynąć na klikalność. Oczywiście w samym nagłówku nie możemy wpisać rozwiązania, a dajemy jedynie zalążek tego o czym będzie tekst. Musimy sformułować tytuł w taki sposób, żeby sugerował, że w tekście poznamy jakąś tajemnicę, mało znany sekret.

  • Czego kobiety nie mówią mężczyzną
  • Cała prawda o używanych samochodach
  • Dlaczego kłamiemy
  • Jak zostałem milionerem

 

Autorytet

Powołanie się na autorytet to kolejny czynnik, który warto zastosować pisząc tytuły. Niekoniecznie  znana osoba czy tez znana firma musi być bohaterem twojego tekstu. Wystarczy trochę pokombinować, a na pewno i w Twojej branży znajdziesz osobę, które jest guru wśród branżowego otoczenia.

  • Jak zarobić pierwszy milion czyli być jak Bill Gates
  • Poradnik pozycjonowania czyli odkryj tajemnice Googla

 

Pytanie

Użyte w tytule pytanie to następny trik.  Takim tytułem możesz zaciekawić czytelnika, a czasem nawet sprowokować.  Na pewno gdy zadasz pytanie w nagłówku, to temat bardziej go zaciekawi przez co postanowi kliknąć w link, tak by poznać odpowiedź. Ciekawość to pierwszy stopień do piekła, a mimo to cały czas jej ulegamy.  Zauważ ze pytanie nie zawsze musi kończyć się znakiem pytania

  • Przeczytaj dlaczego dzieci nie chcą jeść
  • Co wola mężczyźni u kobiet
  • Czego nie powie Ci twój dentysta i dlaczego
  • W jakim wieku najczyściejszej chorujemy

 

Zagrożenie

Wskazanie zagrożenia oraz ostrzeganie przed czymś w tytule to również ciekawy sposób na zwrócenie uwagi. Zauważ w jak umiejętny sposób robią to gazety oraz portale. W co drugim artykule mamy jakieś ostrzeżenie: przed burzą, przed podwyżkami, przed wiatrem, przed złodziejami. Zdecydowana większość z nas woli unikać zagrożeń, dlatego jeśli ktoś nas przed nimi ostrzega to po prostu wolimy wiedzieć co na nas czyha i dla własnego bezpieczeństwa klikamy w taki artykuł.

  • Zobacz gdzie będzie mocny wiatr
  • Czego nie należy jeść będąc w ciąży
  • Zobacz co może grozić po zjedzeniu tego grzyba

 

Historia

Opowiedzenie historii pozwala pobudzić wyobraźnię oraz sprawić, że czytelnik będzie związany emocjonalnie z artykułem. Zasad jest prosta, po prostu już w tytule zacznij opowiadać historie ale nigdy jej nie kończ. Wszystko po to, żeby kontynuować ją w artykule.

  • O tym jak zarobiłem 1 milion
  • Ten ruch sprawił, że moje życie się zmieniło
  • Dzięki tej metodzie schudłam

 

Na koniec opowiem wam o długości samego tytułu. Tytuł najlepiej żeby był zwięzły i treściwy, jednozdaniowy.  Wyszukiwarka Gogle w tytule wyświetla około 70 znakow zatem w artyuklach tyle powinien mieć maksymalnie tytuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *