fbpx

Pozycjonowanie WordPressa – podstawy optymalizacji

[ 16 października 2015 ]

WordPress posiada opinie bardzo dobrze zoptymalizowanego systemu do zarządzania treścią. Jednak bez naszej pomocy sam z siebie nie osiągnie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Dlatego warto mu trochę pomóc i zastosować się do poniższych rad, które na pewno wpłyną na pozycje wybranej strony.

 

 

Tytuł strony/wpisu

Jest bardzo istotnym czynnikiem mającym wpływ na pozycje dla danej strony. Pamiętajmy, by w tytule strony wpisać frazy kluczowe. Najlepiej gdy będą one zawarte na początku tytułu i nie będzie rozdzielało je żadne inne słowo. Ważną rzeczą jest również zachowanie umiaru co do długości tytułu. Nie przesadzajmy z ilością wyrazów w tytule. Niech on jest zwięzły i oddaje faktycznie temat, o którym jest dana strona. Wyobraź sobie, że tytuł jest pierwszą rzeczą na jaką zwróci uwagę potencjalny wyszukujący twój temat w wyszukiwarce. Zatem  warto zadbać, by zachęcił on do kliknięcia. Przyjęło się, że optymalny tytuł strony to 70 znaków.

 

 

 

Treść strony

Pamiętaj, by umieścić słowa kluczowe w treści strony. Najlepiej gdy znajdują się one na początku tekstu. Jeśli nie chcesz przesadzić z gęstością słów kluczowych możesz użyć synonimów, możesz również rozdzielić frazy w tekście. Pamiętaj, by nie umieszczać zbyt dużej ilości słów kluczowych w obrębie jednego tekstu.Dla przykładu użycie 10 słów kluczowych daje nam po 10% wartości na każde słowo. Zmniejszenie słów kluczowych do 5 na jeden tekst podnosi nam do 20% wartości na jedne słowo. Im mniej słów w tekście tym wyszukiwarka przywiąże większą wagę do wpisanych słów.

 

 

Nagłówki h1 oraz wyróżnienia

Tutaj zasada jest bardzo prosta. Stosuj zawsze tylko jeden nagłówek w formacie h1. Oczywiście niech będą w nim zawarte słowa kluczowe. Nagłówek h1 ma największą siłę jeśli chodzi o przekazywanie wartości dla wyszukiwarek. Pozostałe nagłówki możesz stosować bez ograniczeń, pamiętaj jednak by tekst był czytelny dla widza. Stosuj również w tekście pogrubienia w formacie <strong>. Jednak nie tylko pogrubienie jest tutaj pomocne. Możesz zastosować kursywę czy nawet cytat – wszystko to wyróżni Twoje słowo kluczowe. Wypunktowania również w tym momencie mogą się przydać.

 

 

 Przyjazne linki

To fundament optymalizacji WordPressa. Tak więc niech w linku to danego artykułu znajdują się również frazy kluczowe. Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to przejść do panelu admina i zakładki Ustawienia—>Bezpośrednie odnośniki. Tutaj zmień format linków na “nazwa wpisu”. Dzięki temu prostemu zabiegowi linki będą miały formę tekstową.

 

 

 

 Tagi, kategorie

Kolejna rzecz to odpowiednie dobieranie nazw dla kategorii oraz tagów. W tagach jak najbardziej możesz umieścić pojedyncze słowa kluczowe. Natomiast kategorie ustaw tak, by razem z resztą linku utworzyła całość. Posłużmy się przykładem dla strony z butami :

– twojadomena.pl/produkty/kobiety

– twojadomena.pl/buty-damskie/zimowe

Prawda, że druga opcja wygląda dla klientów o wiele lepiej ? Dla wyszukiwarki również. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu kategorii w linku mamy aż trzy kombinacje fraz kluczowych :

  • 1. buty damskie
  • 2. buty zimowe
  • 3. buty damskie zimowe

 

Atrybut alt

Jakże często pomijana rzecz nie tylko w WordPressie. Pamiętajmy, by nasze obrazki miały odpowiedni opis oraz ustawiony atrybut alt. O wiele lepiej zobaczyć tekst “buty zimowe” zamiast “obrazek345”.