Kurs Unreal Engine 4 – poziom II – blueprint

89

Naucz się pracować z Blueprintami i twórz kompletne gry, bez ani jednej linijki kodu.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2020
Czas trwania: 7 godzin 30 minut

Czego się nauczysz?

Przed Tobą kurs, który stanowi kolejny, średnio zaawansowany poziom wtajemniczenia w obsłudze programu Unreal Engine. Tematem przewodnim kursu będzie dogłębne poznanie systemu skryptów Blueprint, dzięki któremu nauczysz się tworzyć elementy rozgrywki, bez konieczności kodowania w C++.

Nauczysz się przydatnych umiejętności tworzenia gier, w tym poruszania się postaci po mapie gry, dodawania efektów, elementów HUD, takich jak paski postępu i animowane widżety tekstowe na ekranie, znajdowanie ekwipunku, pickupy czy wdrożenie radaru, który będzie reagował zgodnie z poruszaniem się postaci.

  • Przypomnisz sobie podstawy
  • Ustawisz interfejs pod swoje potrzeby
  • Utworzysz środowisko gry
  • Ustalisz różne poziomy gry
  • Wyrzeźbisz elementy powierzchni
  • Dodasz dodatkowe assety
  • Stworzysz HUD oraz ustalisz jego zmienne
  • Dodasz porozrzucany ekwipunek na mapie gry
  • Utworzysz różne typy menu
  • Ustalisz opcje zapisu gry
  • Dodasz radar podążający za bohaterem
  • Nauczysz się wychwytywać błędy w projekcie
  • Poznasz darmowe, dodatkowe zasoby
  • Stworzysz elementy gry bez kodowania
  • Nauczysz się pracować z blueprintami

Dla kogo jest ten kurs?

  • Kurs dla osób, które chcą przejść na średnio zaawansowany poziom i projektować gry w praktyce.
  • Kurs skierowany jest dla osób, które poznały już interfejs oraz podstawowe narzędzia Unreal Engine 4.

Mapa i środowisko gry

Naukę rozpoczniesz od stworzenia środowiska gry oraz poziomów, które będą odkrywane wraz z postępem gry. Utworzysz mini grę korzystając z bluprintów, dodasz mechanikę oraz interakcję. Nauczysz się tworzyć niebo, wodę, modelować teren tworząc wgłębienia i pagórki.

Nauczysz się wykorzystywać dodatkowe dodatkowe zasoby jak Megascans, dzięki któremu zaimportujesz dodatkowe assety wykorzystując darmową bibliotekę dostępną dla użytkowników Unreal Engine. Dzięki temu nałożysz na Twoje modele ciekawe tekstury.

Zmienne, HUD mechanika gry oraz menu

Stworzysz HUD, czyli to co będzie wyświetlało się na ekranie podczas rozgrywki. Posłużysz się trzema zmiennymi jak amunicja, ilość życia oraz dodatkowy widget. Zobaczysz jak tworzyć zmieniające się na bieżąco informacje o stanie gry jak dostępna liczba naboi. Ustalisz zmienne, które pozwolą Ci między innymi zablokować możliwość korzystania z broni, gdy liczba naboi równa się zero.

Do Twojej gry wprowadzisz pickupy, czyli rzeczy, które podczas rozgrywki będziesz mógł podnieść. Można do nich zaliczyć apteczkę, amunicję czy inny ekwipunek wpływający na rozwój bohatera. Zobaczysz jak rozmieścić te elementy na mapie i utworzyć rożne warianty działania jak: trucizna czy zwiększenie życia bohatera.

Czym była, by dobra gra bez menu. Za pomocą blueprintów dodasz pozycje menu. Ustalisz różne zmienne wyświetlania menu w zależności od etapu gry. Inne menu stworzysz w momencie pauzy, inne gdy gracz wyjdzie z rozgrywki, a jeszcze inne, gdy gracz zginie. Ustalisz również pozycje kursora w menu oraz zachowanie reszty elementów gry jak ukrycie HUD w momencie przejścia do menu.

Save oraz radar

Nauczę Cię również jak korzystać z peristent level czyli stworzyć mechanikę, która będzie zapisywać postęp w grze w momencie zmiany mapy. Do Twojej gry wprowadzisz również radar czyli kompas reagujący zgodnie z ruchem bohatera, który często widzisz w rogu ekranu. Radar będzie podświetlał się, gdy będziesz blisko jakiegoś sekretu w grze, dodasz również znaczniki liczące odległość od Twojego bohatera.

Wstęp
Rozpoczęcie Projektu

Przypomnienie
Składnia I Zaawansowane Opcje Blueprints

Mapa i środowisko
Wstęp Do Tworzenia Poziomu
Tworzenie Poziomu i Splines
Opcje Terrain
Opcje Terrain 2
Quixel I Megascans
Wykonanie Protytpowego Poziomu

Zmienne, HUD mechanika gry
Tworzenie HUD
Mechanika Pawn i HUD
Pickups
Tworzenie Menu Pauzy oraz Game Over

Persistent Level
Wstęp Do Persistent Level

Radar
Tworzenie Radaru – Widgety, GameIcons
Tworzenie Radaru – Components
Tworzenie Radaru – Funkcje i Charakter
Naprawa Błędów, Sekret oraz Budowa

Dodatkowe zasoby
Podsumowanie + Dodatkowe Zasoby

  1. Nawrocki Jan

    Świetna kontynuacja poprzedniego kursu, który zakupiłem pół roku temu. Lubię tego autora i jego sposób tłumaczenia. Mam nadzieję, że będzie więcej kolejnych części.

  2. Tomasz Brosz

    Świetny kurs dla początkujących w Unreal, takich jak ja. Autor jest bardzo dobrym nauczycielem i łatwo jest zrozumieć jego przekaz.

Dodaj ocenę