Kurs Cinema 4d animacja

69

Niezwykłe animowane efekty teraz w zasięgu Twoich umiejętności. Rozwijaj swoją wiedzę na temat programu Cinema 4d i poznaj kolejne zagadnienia. Dzięki szkoleniu przebrniesz przez wszystkie etapy powstawania animowanych obiektów.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: średnio zaawansowany
Data wydania: 2017
Czas trwania: 6 godzin

Czego się nauczysz?

Przygotowaliśmy dla Was kurs wideo będący kompletnym źródłem wiedzy na temat tego programu. Poznasz podstawy tworzenia i edycji obiektów, które w całości stworzą animowaną scenę. Nałożysz na nie materiały, tekstury oraz efekty świetlne.

W kursie główny nacisk kładziemy na tworzenie animacji oraz praktycznego wykorzystywania ruchu, tak by ożywić Twoje sceny. Poradnik to 6 godzin praktycznej wiedzy podczas, której stworzysz 3 animacje

  • nauczysz się modelować obiekty
  • stworzysz ruch
  • dodasz efekty cząsteczkowe
  • ustawisz kamery i światła
  • połączysz pracę z Photoshopem
  • nauczysz się animacji

Dla kogo jest ten kurs?

Dla osób, które poznały podstawy.

Jest to doskonały poradnik dla wszystkich osób, które zapoznały się już z programem i mają za sobą pierwsze proste projekty. Jednak chcą iść dalej i bardziej wykorzystać potencjał tego kombajnu graficznego tworząc profesjonalne animowane sceny. Niestety ogrom funkcji i narzędzi ich przerasta przez co stoją w miejscu. Nasz kurs pozwoli Ci wycisnąć z programu jeszcze więcej rozwijając Twoje dotychczasowe umiejętności.

Interfejs i modelowanie

Poznasz narzędzia i elementy interfejsu programu. Dokonasz wszelkich ustawień, by stworzyć wydajne środowisko pracy. Ustawisz rozdzielczość oraz ilość klatek Twojego projektu. Chcąc zoptymalizować swoją pracę musisz nauczyć się sprawnego poruszania się w programie.

Zaczniesz od tworzenia prostych figur geometrycznych. Zobaczysz jak tworzyć elementy projektu, otoczenie wokół sceny wybierając różne metody modelowania. Nauka modelowania to jeden z pierwszych etapów z którymi muszą zapoznać się początkujący graficy 3d.

Particle czyli efekty cząsteczkowe

Czym była by animacja bez poruszania się ? Zobaczysz jak nadać tworzonym obiektom efekt poruszania się, spadania, odbijania. Poznasz zagadnienie dynamiki obiektu, gęstości, masy oraz siły. Dzięki temu, manipulując parametrami możesz wpłynąć na grawitację przez co Twój obiekt nabierze płynnego ruchu. Na podstawie tej wiedzy Twoje obiekty będą poruszać się niezależnie od siebie. Ta część szkolenia pokaże Ci jak korzystać z dynamiki i wprowadzać w ruch statyczne obiekty.

Dzięki opanowaniu tego zagadnienia będziesz mógł tworzyć między innymi efekty specjalne w postaci wybuchów, rozbicia obiektów na kawałki, spadającej cieczy. Nauczysz się tworzyć cząsteczki, które wzajemnie na siebie oddziałują poprzez kolizję, zderzenia, przyciąganie się. Ta umiejętność znacznie urozmaici Twój projekt i Twoja animacja stanie się bardziej profesjonalna.

Kamery i tekst

Odpowiednie ustawienie kamer to rzecz kluczowa dla widowiskowego przedstawienia sceny. Zobacz jak pracować z kamerami, nakładać filtry oraz manipulować oświetleniem sceny.

W jednym z projektów tworzymy animowaną reklamę. Jednak dobra reklama to nie tylko obraz ale również tekst. Naucz się wprowadzać do Twojej sceny tekst i modyfikować w dowolny sposób. Zobacz jak tworzyć wgłębienia, wypukłości i inne efekty tekstowe.

Teksturowanie i rendering

By Twój projekt nie był sztuczny koniecznie jest nałożenie odpowiednich tekstur. Zobacz jak stosować różne tekstury i przypisywać obiektom wybrane materiały oraz kolory.

Końcowy etap z animacją to wyrenderowanie. Jednak i tutaj potrzeba praktycznej wiedzy, by nie popełnić błędów przy zapisywaniu projektu.Nauczysz się podstawowych fundamentów, których każdy artysta 3d musi dokładnie poznać i zrozumieć. Dzięki tym poradom zaznajomisz się z pojęciem renderingu poznając kilka podstawowych technik, wykorzystywanych przez profesjonalistów.

Współpraca z Photoshopem

Pracując w Cinema 4d często przyjdzie nam wspomagać się Photoshopem. Chcąc poprawić barwy lub kontrast sceny warto przenieść projekt do Photoshopa gdzie w module Camera Raw dokonasz wszelkich zmian kosmetycznych.

1. Interfejs, Modelowanie, zachowania fizyczne
2. Materiały, teksturowanie
3. Particle, zjawiska pogodowe
4. Światła, kamera, rendering, Photoshop

Dodaj ocenę