1 Ocena

Kurs Adobe Medium VR + Zbrush + Substance Painter

59

Zobacz możliwości najnowszego narzędzia Adobe Medium VR i wykorzystaj gogle VR do modelowania trójwymiarowych obiektów.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: podstawy
Data wydania: 2020
Czas trwania: 3 godziny 15 minut

Czego się nauczysz?

Przed Tobą pierwszy na rynku kurs dotyczący pracy z grafiką trójwymiarową przy jednoczesnym wykorzystaniu najnowszych technologii. Motywem przewodnim kursu jest praca w niedawno wydanym narzędziu firmy Addobe czyli Medium VR.

Przekonasz się jaki drzemie potencjał w tym narzędziu i jak za pomocą trójwymiarowych okularów stworzyć model, który następnie przeniesiesz do dowolnego programu graficznego. W naszym wypadku dalsze prace nad teksturowaniem i renderingiem zostaną przeprowadzone w Zbrush oraz Substance Painter.

  • Poznasz możliwości Adobe medium VR
  • Wykorzystasz okulary VR do modelowania
  • Zrozumiesz zasady pracy z narzędziami w środowisku VR
  • Dokończysz rzeźbienie w Zbrush
  • Wykorzystasz dostępne brushe
  • Posłużysz się opcją remesher oraz uv map
  • Zaimportujesz model do Substance Painter
  • Dodasz tekstury oraz oświetlenie
  • Wyrenderujesz model w iRay

Dla kogo jest ten kurs?

  • Kurs stworzony z myślą o grafikach 3d oraz osobach, które szukają alternatywy dla tradycyjnego modelowania w programach graficznych.
  • Do pełnego przerobienia kursu mile widziane jest zaopatrzenie się w okulary Vr i kontroler Oculus Touch.

Co to jest Adobe Medium VR?

Adobe Medium VR (Virtual Reality), to najnowszy program firmy Adobe. Dawniej można było go spotkać pod nazwą Oculus Medium. Głównym celem narzędzia jest rzeźbienie za pomocą wirtualnej rzeczywistości.

W programie, po założeniu okularów VR znajdziesz przystosowane środowisko, w którym możesz wyrzeźbić dowolny kształt. Niezależnie od tego czy jesteś początkującym i nigdy nie miałeś do czynienia z żadnym programem 3d, czy też już wcześniej projektowałeś grafikę 3d, praca w tym narzędziu znacznie różni się od tego co do tej pory znasz. Wszystkie Twoje ruchy ręką potrafią zamienić się w trójwymiarową rzeźbę. Wykonujesz gest i widzisz jak powstaje kształt. Modele możesz wyeksportować jako pliki OBJ lub FBX albo wydrukować na drukarce 3d.

Adobe medium VR

Kurs rozpoczyna się od założenia okularów VR i przeniesienia w wirtualne środowisko rzeźbiarskie. Zostaniesz wprowadzony w interfejs programu, ustawisz oraz wykorzystasz dostępne opcje. Nauczysz się tworzyć warstwy, zmieniać rozdzielczość, importować i eksportować obiekty. Przekonasz się jak łatwa może okazać się praca nad trójwymiarowymi modelami przy korzystaniu z technologi okularów VR.

Zbrush

Po wymodelowaniu przeniesiesz swój model do programu Zbrush. To tutaj dopracujesz detale obiektu i dokończysz rzeźbienie bryły. Pokażę Ci jak wykorzystać opcje ZRemesher, utworzysz wypukłości, wgłębienia, zaokrąglenia, tak by model wyglądał jak najbardziej realistycznie. Nauczysz się dzielenia modelu na części, co ułatwi Ci rzeźbienie.

Teksturowanie w Substance Painter

Kolejnym krokiem będzie przejście do narzędzia Substance Painter, aby dodać tekstury do Twojego tworzonego modelu, wybierając wśród ogromnej biblioteki jaką oferuje ten program. Dzięki temu stworzysz realizm obiektu jak i otaczającej go sceny. Pokażę Ci jak pracować z materiałami i jak dodać realistyczne oświetlenie oraz cienie wykorzystując silnik iRay.

1. Medium VR
– Omówienie programu
– Wprowadzenie w tworzenie prostej konstrukcji
– Wykorzystywanie narzędzi edycji
– Tworzenie warstw
– Zmiana rozdzielczości
– Eksportowanie obiektów
– Importowanie zdjęć
– Kompletne stworzenie modelu

2. Zbrush
– Rzeźbienie górnej strefy
– ZRemesher
– uv map (uv unwrap)
– Rzeźbienie środkowej strefy
– Wykorzystywanie różnych brushy
– IMM struktury, możliwość ich użycia
– Smużenie
– Separacja części modelu
– Maskowanie
– Użycie efektu noise
– Używanie kanału alpha

3. Substance Painter
– Przygotowanie modelu do teksturowania
– Baking Mesh, ID Map
– Poprawienie pozycji modelu
– Dodawanie materiału
– Edycja/Mieszanie materiałów
– Edycja poprzez dodawanie tekstur
– Użycie generatorów/filtrów
– Dodanie światła
– Przygotowanie do iRay
– Budowanie koncepcji poprzez kompozycje kolorystyczną
– Malowanie
– Rendering
– Ustawienia iRay
– Ustawienia Shaderów
– Ustawienia Display

 

 

  1. Piotr Licha

    Niezwykle ciekawy kurs, nie miałem pojęcia, że jest taki program mimo, że mam subksrypcje Adobe już 2 lata. Połączenie z zbrushem bajka!

Dodaj ocenę