fbpx

Jak zbudować skuteczny landing page ?

[ 7 marca 2016 ]

Strony typu landing page to jedno z narzędzi marketingu internetowego, które pozwala zwiększyć konwersję sprzedaży usług/produktów. Strony tego typu można porównać do internetowych wizytówek, na których znajdziemy mnóstwo informacji o danym produkcie, opinii oraz innych materiałów, które ostatecznie mają skłonić internautę do podjęcia konkretnego kroku. Nie zawsze chodzi tylko o zakup – cele stron typu landing page są różne – zapisanie się do newslettera, zostawienie komentarza, przejście na stronę reklamową i wiele więcej. Jedno jednak jest pewne – aby osiągnąć cel i zwiększyć konwersje, landing page musi być poprawnie zbudowany, dlatego poniżej prezentujemy kilka porad na temat budowy tego typu stron.

 

 

Budowa landing page – najważniejsze zasady

 

Strona prosta w nawigacji
strony landing page cechują się prostotą. Nie ma sensu konstruować złożonych stron z wieloma podstronami – najczęściej landing page przybierają formę stron one page. Prosta nawigacja, która nie zmusza internauty do przesadnego wędrowania po stronie celem szukania informacji – to pierwszy krok do sukcesu każdego landing page.

 

 

Treść bogata w konkrety/wypunktowane walory
internauci lubią konkrety, dlatego nie pisz treści zbyt długich, bez akapitów czy punktorów. Bardzo ważne jest to, aby od razu po wejściu na stronę, internauta wiedział, czego dotyczy dany portal, jakie problemy rozwiązuje produkt/usługa oferowana poprzez landing i co potencjalny klient może dzięki niej zyskać. Wypunktowane i konkretne informacje bardzo ułatwiają bezpośrednią komunikację między stroną a internautą.

 

 

Przejrzyste i kontrastowe kolory
psychologia kolorów nie kłamie – najlepiej sprzedają strony na białym/jasnym tle z kontrastowymi treściami. Używaj kolorowych ramek czy obrazków, aby zwrócić uwagę internauty na części strony, gdzie znajdują się najważniejsze treści lub przycisk akcji.

 

 

Obrazki i media
landing page z samą treścią przerazi internautę, dlatego podczas budowy stron sprzedażowych używaj wysokiej jakości obrazków i materiałów video.

 

 

Hierarchia treści (5 sekund)
podczas budowy landing page stosuj zasadę 5 sekund – tyle dokładnie internauci potrzebują, aby ocenić, czy treść na stronie jest ciekawa, czy też portal kwalifikuje się do opuszczenia. Dlatego stosuj hierarchię treści – zacznij od konkretów i chwytliwych nagłówków, aby zainteresować internautę.

 

 

Przyciski CTA
Call to action, oto przyciski akcji, których na stronach typu landing page nie powinno zabraknąć. Przyciski te powinny być odpowiednio opisane – zadzwoń, wejdź tu, sprawdź – to oczywiście tylko przykłady. Ważne, aby przyciski CTA kontrastowały z treścią, tłem oraz innymi mediami na stronie. Wyróżnienie ich zwiększy konwersję.

 

 

Dane kontaktowe
nawet najlepiej zbudowane strony sprzedażowe nie wzbudzą zaufania, jeżeli zabraknie na nich danych kontaktowych. Prócz strony Kontakt (gdzie znajdzie się formularz, mapa z adresem, telefon), warto podać adres e-mail i numer telefonu w prawym górnym rogu strony. Dzięki temu ułatwiamy internautom kontakt z właścicielem portalu.

 

 

Zwroty bezpośrednie do internautów
na stronach typu Landing Page zwroty bezpośrednie są dobrze odbierane. Co więcej, jak podają statystyki, takie zwroty dużo lepiej oddziałują na internautę, zmuszając go do podjęcia określonej akcji, co w efekcie pozwoli na zwiększenie konwersji.

 

 

Dział opinii i portfolio
jeżeli budujemy landing page, który prezentuje ofertę/produkt firmy, nie wolno zapominać o dziale opinii zadowolonych klientów a także portfolio. Internauci przychylnie spoglądają także na strony, na których przedstawiona jest firma (wizerunki poszczególnych pracowników i ich stanowiska).

 

 

Odpowiednia ilość treści
strony sprzedażowe muszą być konkretne, pełne przymiotników, bezpośrednich zwrotów i mediów. Dlatego nie wolno przesadzać ze zbyt dużą ilością treści, aby nie zanudzić internauty. Strona musi być przejrzysta i bogata w treść, ale wyłącznie konkretną – nie piszmy esejów, gdyż to nie wpływa zbyt korzystnie na wskaźnik konwersji.

 

 

Poniżej przedstawiam kilka przykładów prawidłowo wykonanych landing page.

thelandingpagecourse.com

 

 

offers.impactbnd.com

 

 

webdam.com

 

 

basecamp.com

 

 

shopify.com