Kurs Blender – wizualizacja autobusu

79

Ten kurs wideo to przewodnik na temat modelowania, teksturowania i renderowania samochodu 3D w Blenderze. Przebrniesz przez wszystkie etapy tworzenia wizualizacji zaczynając od białej kartki po modelowanie, teksturowanie oraz rendering.

💰 Dodaj do koszyka 5 dowolnych kursów, a zapłacisz 99 zł za wszystko! 💰
Poziom: zaawansowany
Data wydania: 2019
Czas trwania: 7 godzin 30 minut

Czego się nauczysz?

Przewodnik na temat modelowania, teksturowania i renderowania samochodu w Blenderze. Za pomocą tego kursu przekonasz się, że program Blender jest niesamowitym narzędziem. Zobaczysz jak prostym sposobem można stworzyć dobrze wyglądającą wizualizację od zupełnych podstaw. Wykonasz projekt samochodu, a konkretnie autobusu.

  • Tworzyć wizualizację w programie Blender
  • Modelować proste oraz zawiłe kształty
  • Korzystania z tekstur oraz kolorów
  • Oświetlać i renderować obiekt wraz z otoczeniem
  • Tworzyć wektorowy szkic w Illustratorze
  • Korekcji kolorów

Dla kogo jest ten kurs?

Dla znających podstawy
Mile widziana jest podstawowa umiejętność poruszania się w Blenderze

Wizualizacja dla każdego

Pokażemy Ci, że do wykonania tego typu wizualizacji, tak naprawdę nie potrzeba skomplikowanych programów oraz narzędzi. W zupełności wystarczą Ci podstawowe funkcje jakie oferuje Ci darmowy Blender. Przez ponad 7 godzin poznasz metody modelowania, teksturowania oraz renderowania. Efektem końcowym będzie projekt, który możesz zobaczyć powyżej.

Przygotowanie szkicu

Projekt zostanie wykonany od podstaw, dlatego w pierwszym etapie przygotujesz szkic tzw. blue print wykorzystując program Illustrator. Oczywiście możesz do tego celu użyć dowolne narzędzie do grafiki wektorowej. Na tym etapie szkolenia przebrniesz przez proces planowania i rysowania linii obrysu tworzonego pojazdu. Szkic musisz przygotować w taki sposób, żeby można było stworzyć z niego trójwymiarową bryłę. Dlatego utworzysz rzut z boku, z przodu oraz z tyłu. W kolejnym kroku przerzucisz projekt do Photoshopa gdzie dobierzesz kolory i nadasz barwę poszczególnym elementom karoserii.

Modelowanie samochodu

Modelowanie to jeden z najtrudniejszych elementów dobrze wykonanej wizualizacji. Jest to proces pracochłonny, wymagający dużej uwagi i skupienia. Z naszym kursem przebrniesz przez proces modelowania krok po kroku, od stworzenia prostych brył po skomplikowane i zakrzywione kształty. Na każdym etapie tworzenia kształtu będziesz dążył do perfekcji jeśli chodzi o gładkość danego elementu.

Teksturowanie

Twój projekt do tej pory wygląda jak szara bryła. By nabrał foto-realistycznego wyglądu musisz przejść do kolejnego etapu, jakim jest nakładanie tekstur na elementy wnętrza oraz karoserii. W tym rozdziale dobierzesz odpowiednie tekstury przypominające blachę błyszczącej karoserii, stworzysz przeźroczyste szyby oraz wybierzesz tkaninę na obszycie siedzeń. Stworzysz plastikowy kokpit, świecące lampy oraz opony dobierając materiały z gumy. Twój model o wiele lepiej będzie wyglądał gdy będzie otaczać go scena dlatego w kolejnym etapie przygotujesz tło, w którym będzie znajdował się tworzony samochód.

Ostatnie szlify

W następnym etapie dobierzesz parametry kamery, gdzie wybierzesz między innymi ogniskową czy perspektywę. Kolejny krok, to wybór parametrów renderowania oraz ustawienia świateł. Zobaczysz jak poustawiać poszczególne opcje, by już za chwilę cieszyć się gotowym projektem. Po wszystkim przejdziesz jeszcze raz do Photoshopa z wyrenderowaną wizualizacją, by jeszcze bardziej dopracować detale. Wykorzystasz poziomy w celu podbicia świateł i cieni oraz dokonasz gradacji kolorystycznej.

1. Illustrator blueprint – tworzenie szkicu
2. Photoshop kolorowanie
3. Blender – modelowanie
4. Blender – modelowanie wnętrza
5. Blender – modelowanie siedziska, kokpit, szyby
6. Blender – teksturowanie wnętrza
7. Blender – teksturowanie karoserii
8. Blender – tworzenie otoczenia
9. Blender – kamery i światła
10. Photoshop – kolor grading, detale, blaski

Dodaj ocenę